Medeplichtig aan bankfraude, wat nu?
Wat mij een paar dagen geleden overkwam, ik liep met een vriend in het centrum toen we een kerel tegen kwamen die vroeg als een van ons Rabobank heeft. Ik heb dat, dus ik zei dat ik het heb. Hij vroeg dus aan mij als hij op m'n rekening geld kon storten omdat hij zelf ABN heeft en dan 1-2 werkdagen moest wachten. Eerste instantie zei ik dus nee, maar voor de moeite bood hij 50 euro aan voor de moeite. Toen bedacht ik me, 50 euro even snel verdienen.. Domste wat ik ooit heb gedaan. Dus had hij dat geld overgemaakt en ik eraf gehaald en ik gewoon 50 euro. De volgende dag kon ik niet meer pinnen dus ik ging naar de bank om te vragen hoe het zat. Daar werd verteld dat het fraudegeld was van die kerel. Dus nu moet ik afwachten op een telefoontje van hun. Daarna heb ik de consequenties gelezen wat er dan met me gebeurd.. En dat is niet best + ben minderjarig.
Het is heel dom, dat weet ik. Maar weet iemand wat ik nog verder kan doen..?
En wat een belachelijk verhaal. Ze hebben het over "het gestolen geld" welk gestolen geld? En wie leent nu zijn pas uit? Dat doe je toch niet. Ik ga er van uit dat AlfredDokus dat ook niet gedaan heeft. Maar zelf het geld heeft opgenomen uit de automaat en toen heeft afgegeven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.