Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een kind en ga bij mijn moeder wonen, zijn wij dan fiscale partners?

Ik heb een kind met mijn (ex) vriend. Maar vanwege een relatie breuk week Ik tijdelijk bij mijn moeder gaan wonen en mijn kindje gaat dan ook mee. Worden mijn moeder en ik dan fiscale partners? En kunnen wij dit omzeilen dit een huur contract op te stellen? Maakt het dan iets uit wat de hoogte van de huur is, want dit wordt dan natuurlijk weer gezien als inkomsten voor mij moeder waarover zij belasting moet betalen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

nformatie van de Belastingdienst:
Woont u samen met uw eigen kind of met 1 van uw ouders? Dan kunt u alleen maar fiscale partners zijn met deze persoon als u op 31 december van het jaar ervoor allebei 27 jaar of ouder was.

Deze informatie betekent dat u fiscaal partner bent met uw moeder als u op 31 december 2013 27 jaar was. Zo niet, dan geen fiscaal partners.
Het opstellen van een huurcontract heeft in uw situatie geen zin. De Belastingdienst accepteert niet dat in de situatie van een inwonende dochter (met kind) er een zakelijke verhuursituatie zou zijn.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding