Wat kan je doen als iemand pakketjes besteld op jouw adres?
Hallo,
Deze vraag ligt een klein beetje ingewikkeld maar het is ongeveer een jaar geleden begonnen. Mijn vriend en ik ontvingen steeds brieven op iemand anders naam die hier niet woont, in de eerste instantie deden we er niets mee tot het brieven werden van incasso bureau's, het bleken rekeningen te zijn van o.a. Wehkamp en Klarna, steeds belde mijn vriend de bedrijven op en werd het afgedaan als "genoteerd" en zouden wij de brieven niet meer krijgen maar de brieven bleven komen. De pakketjes zijn overigens nooit bij ons afgeleverd en wij hebben dus geen idee waar het vandaan komt. Na nog een aantal telefoontjes is het een tijdje stil geweest maar nu ontvingen wij laatst weer een rekening van een incassobureau voor de Wehkamp, dit is een nieuw bedrag en dus een nieuwe rekening.
Wat kunnen wij doen om er achter te komen wie dit is en hoe kunnen wij ervoor zorgen dat het ophoudt? Wij zijn bang dat er vroeg of laat problemen ontstaan en er een deurwaarder aan de deur staat.
Groetjes.
en op het afleveradres zijn de daders waarschijnlijk al gevlogen
Zo heb ik laatst ook een pakje besteld bij Bonprix, ik stond ineens genoteerd als wanbetaler. Dus ik heb een pakje besteld op een andere naam, op een ander adres en laten afleveren op het postkantoor. Met als betaal optie acceptgiro. Toen ik het ging afhalen was ik mijn legitimatie vergeten. Ik had mijn portemonnee nog thuis liggen. Ik kreeg het pakket gewoon mee!
Even ter zijde, ik heb de acceptgiro gewoon betaald. Maar ik had er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen. En dan had meneer X een probleem gehad, niet ik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.