Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een mobiel besteld uit China, hoe zit het met de invoerrechten etc?

Ik heb een paar weken terug een mobiel van 133 euro uit HongKong besteld. Nu lees ik dat je bij producten boven de 22 euro BTW moet betalen. Komt de douane of politie dan bij je langs om dit bedrag te innen en wat gaat er nu gebeuren want het pakketje is nog niet binnen. Verder heb ik geen verzendkosten hoeven te betalen.

Ik heb het gekocht via dealextreme (betrouwbaar)

Heeft iemand informatie voor mij hierover?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan vragen of het produkt als "gift" wordt verzonden?
Met een beetje mazzel hoef je dan geen invoerrechten (aan de postbode) te betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken (zie bron)
Waar ik me wel zorgen over zou maken is of het menu in het Nederlands kan......

Groeten,

Ronald
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik kijk staat er dat de invoerrechten bij de klant liggen, hoe bedoeld u dat ik me geen zorgen hoef te maken?
En het menu is in het nederlands hoor ! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh invoerrechten bij de klant......dan was ik iets te snel denk ik, maar lees eerst de FAQ voor je definitief "order" aanklik ;-) Mooi dat het menu NL is, nu hopen dat de tax meevalt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoe moet ik die belasting gaan betalen? Komen ze aan de deur of moet ik naar hun toe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk hier even: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/ Maar ik zou even doen alsof mijn neus bloed......en gewoon afwachten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image