wat kan je het beste doen bij pesterijen en een te hoge belasting op het werk?
ik ben sinds 17 maanden werkzaam bij deze werkgever. De werkdruk lag hoog toen ik begon. Maar is ivm toenemende drukte steeds hoger komen te liggen. Ik heb al 2 collega's zien vertrekken ivm de vervelende sfeer en opmerkingen die gemaakt worden. Dit zorgt voor een continue stressituatie.
OP dit moment heb ik daarbij ook last van verschillende lichamelijke klachten die het onmogelijk maken om mijn werkzaamheden uit te voeren. Mijn werkgever heeft hierop gereageerd, dat er ook wel liggend werk voor me was. Inmiddels bij de bedrijfsarts geweest, deze heeft geen onderzoek gedaan en heeft ook geen duidelijk advies aan mij gegeven. Mijn werkgever eist dat ik van de week kom en dat ze aangepaste werkzaamheden voor mij hebben.
Ik zie hier zo tegenop dat ik alleen maar kan huilen, er al dagen niet van slaap en echt niet terug wil. Ik weet dat ze me weg willen hebben, en dat zij er nu alles aan gaan doen om mij weg te krijgen uit eigen beweging. Na 1 jaar al regelmatig huilend/boos uit mijn werk gekomen te zijn en mijn gezin zo belast te hebben zie ik het gewoon niet meer zitten.
Heeft iemand tips?
Heeft hij/zij gezegd dat je weer aan het werk moet?
Ik heb niet met een arboarts gesproken maar met een bedrijfsarts. Deze heeft alleen gezegd dat ik aangepaste werkzaamheden kan verrichten. Echter nu ik enkele dagen thuis ben, merk ik dat ik echt helemaal op ben en dat het niet meer alleen lichamelijke klachten zijn.
Er is niks mis mee om voor jezelf op te komen.
Arboartsen willen jou zo snel mogelijk integreren terug in het bedrijf net als de verzekeraar van je baas.
Je huisarts is onafhankelijk en kan je goed adviseren. Als ze op je werk niet willen veranderen zal jij moeten veranderen, heb je dit al genoeg gedaan en ben je op...........GO! Ik weet het, geld, verantwoording gezin.....etc etc is niet makkelijk, maar hoe heeft jou gezin het als je straks tegen de vlakte ga? Heel veel geluk wijsheid en sterkte.....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.