Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op studiefinanciering bij het switchen van de opleiding? (instroommoment feb. 2015) ?

Ik begin september 2014 met een bachelor opleiding. Nu twijfel ik enorm over mijn opleidingskeuze, ik heb mij aangemeld voor een opleiding.
Nu gaat het nieuwe leenstelsel in vanaf 2015.
Maar wat nou als ik niet de juiste opleidingskeuze heb gemaakt, en ik zou instromen in februari 2015 (bij de juiste opleiding), hoor ik dan ook bij de groep 'leenstelsel' , of ben ik wettelijk dan nooit uitgeschreven en heb ik wel recht op de prestatiebeurs.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
883
Antoni
10 jaar geleden
De nieuwe regels gaan pas in voor nieuwe studenten vanaf september 2015. Voor jou zouden ze dus sowieso niet gelden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De basisbeurs vervalt vanaf studiejaar 2015-2016. Er komt een studievoorschot bestaande uit een lening en een aanvullende beurs. Maar alleen voor nieuwe studenten. Als jij van opleiding switcht blijf je een student die in 2014 is begonnen met studeren. Met behoud van de rechten van het 'oude systeem'
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding