Hoe privé boekhouding opzetten met verschillende bankrekeningen?
Wie kan mij wat tips geven voor het opzetten van een privé boekhouding?
Ik woon samen met mijn vriendin en we hebben 10 jaar geleden besloten om niet in gemeenschap van goederen samen te wonen. Sindsdien zijn we wel verhuisd, heeft zij een aandeel genomen in het gezamenlijke spaargeld (met beleggingen) en is zij gestopt met werken.
Eigenlijk hadden we elk jaar een afrekening moeten maken, maar nu we dat niet gedaan hebben kijken we aan tegen bijna 10.000 banktransacties die we moeten verwerken.
Het gaat om vier rekeningen waarin we een orde moeten scheppen: haar privérekening, mijn privérekening, een huishoud rekening waar we naar rato van inkomen maandelijks aan bijdragen (dat was het grootste deel van de tijd 100% door mij gestort) en een spaar/beleggingsrekening waar we aan het einde van elk jaar bekijken hoe veel we opgenomen/ gestort hebben en op basis van die verhouding de winst/verlies van het jaar er op verdelen.
Ik heb alle overschrijvingen van de site van de ING gedownload. Wie heeft een tip ik dit op een handige manier in Excel opzetten kan opzetten? Hoe moet je omgaan met overschrijvingen tussen de twee rekeningen, omdat voor elke transactie tussen de ene rekening diezelfde transactie ook bij de ander naar voren komt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.