Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke belangrijke papieren moet ik bewaren?

Ik heb een aantal papieren waarvan ik niet weet of ik ze moet bewaren of niet. Ik ben 21 jaar en woon nog bij mijn ouders (ivm met belasting enzo).
Wat moet ik bewaren? en hoe lang?
- Salarisspecificaties van toen ik nog een 0-uren contract had.
- Salarisspecificatie vakantiewerk.
- Jaaropgaaf
- Verzekeringspapieren van oude auto (is al verkocht)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik bewaar alle financiële informatie altijd vijf jaar. Dus nu bewaar ik alles van de jaren 2009 t/m nu, dus vijf hele jaren en het lopende jaar. In januari 2015 gooi ik alles uit 2009 weg. Of dat de officiële regel is, weet ik niet zeker. Verzekeringspapieren zou ik weggooien als ik een nieuwe verzekering heb. Heb je nu geen auto meer, bewaar ze dan, ze kunnen van pas komen wanneer je opnieuw een auto koopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie tip over de verzekeringspapieren Cryofiel. Voor de rest doe ik het ook op dezelfde manier.
Het vrijwaringsbewijs van je auto moet je wel altijd bewaren.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik doe het ook zo, die 5 jaar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gegevens die voor de belastingaangifte belangrijk zijn moet je vijf jaar bewaren.
Verzekeringspapieren voor de verkochte auto zou je kunnen weggooien.

Toegevoegd na 48 minuten:
Met dank aan Maria16:
Het vrijwaringsbewijs van je auto moet je wel altijd bewaren.
Verzekeringspapieren van de verkochte auto zou ik bewaren i.v.m. een eventuele nieuwe verzekering i.v.m. de noclaim.
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verzekeringspapieren van de verkochte auto zou ik bewaren i.v.m. een eventuele nieuwe verzekering i.v.m. de noclaim.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding