Heb ik recht op de erfenis van mijn moeder?
Paar dagen geleden kwam ik erachter dat er een oude erfenis is die volgens mij voor mij en mijn zus is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/adviseren.
Het is een lang verhaal maar ik zal proberen zo duidelijk en kort mogelijk te zijn.
Mijn moeder is overleden in 1994. Een paar jaar later is de oma van mijn moeder overleden (de moeder van mijn moeders vader). Deze mevrouw was best ‘rijk’ en heeft in de tijd dat mijn moeder nog leefde tegen haar en mijn vader verteld hoe haar vermogen verdeeld zou worden.
Elk kind zou 100.000 gulden krijgen.
Elk kleinkind zou 10.000 gulden krijgen.
En elk achterkleinkind zou 1000 gulden krijgen.
Nu is mijn vader na het overlijden van mijn overgrootmoeder jarenlang bezig geweest om het geld te krijgen voor mijn zus en mij (de 1000 gulden). Dit is met veel tegenstand uiteindelijk ook gelukt maar de erfenis van mijn moeder (10.000 gulden) is nooit terecht gekomen. Mijn opa (de vader van mijn moeder) was de executeur in dit hele verhaal en waarschijnlijk is het bij hem dus ook aan de strijkstok blijven hangen.
De vragen:
Heb ik recht op dit geld of is het voor de ouders van mijn moeder?
Is dit op een manier op te eisen?
Is het testament van mijn overgrootmoeder nog in te zien?
Vervalt erven na een bepaalde tijd?
Alvast duizendmaal dank voor de persoon die mij wat meer inzicht hierin kan geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.