Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een tijdelijke aanstelling accepteren zonder dat ik daarna mijn ww uitkering kwijt ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ben gaan werken en ben nu weer werkloos
Is uw WW-uitkering gestopt omdat u weer bent gaan werken? En wordt u opnieuw werkloos? Vraag dan opnieuw een WW-uitkering aan op werk.nlDeze link gaat naar een externe url. Als u binnen 26 weken opnieuw werkloos bent geworden, dan loopt uw oude WW-uitkering weer verder. Dit heet ook wel ‘herleving van de uitkering’. De datum waarvoor de uitkering nog kan herleven, staat in de brief die u van UWV kreeg over de beëindiging van de WW-uitkering.

Weer werkloos voordat u 26 weken gewerkt heeft

Bij herleving loopt uw oude WW-uitkering weer verder. Het bedrag van uw oude uitkering blijft gelden. Ook als u in de tussentijd tegen een lager salaris heeft gewerkt. Hoelang u dan nog WW krijgt, hangt af van de voorgaande periode dat u WW kreeg. De einddatum voor uw WW-uitkering schuift op met de periode die zit tussen het stopzetten van uw WW-uitkering en het moment dat u opnieuw werkloos werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding