Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een klant is jarig, wat is het meest attente om mee te reageren?

Het gaat mij hier om een zo goed mogelijke goodwill te creëren bij je klant, zonder dat de band van klant - dienstverlener in geding komt, maar puur om je relatie zo goed mogelijk te houden. Veel bedrijven sturen een mailtje naar een klant. Zit te denken aan een aantal mogelijkheden om hier mee om te gaan;
- e-mailtje sturen met gefeliciteerd
- kaartje sturen met gefeliciteerd
- kaartje sturen met een kortingsbon voor de volgende afspraak
- even bellen naar de klant om hem/haar te feliciteren

Waardoor zou iemand het meest verrast worden en het meest positieve gevoel aan over houden?

Toegevoegd na 9 minuten:
Goed om te weten, het betreft het beroep masseur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou een kaartje met gefeliciteerd en een kortingsbon wel heel erg leuk vinden.
Komt heel persoonlijk over, attent, is tegelijk een kadootje en dus goed voor de klantenbinding.

Ik zou niet gebeld willen worden en een e-mail zou ik zeker niet doen, die verdwijnt maar in de stroom mails.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Hang van je business af, of je tandarts bent, of schoonheidsspecialist of notaris of begrafenisondernemer.

Een kaartje met een kortingsbon voor de volgende keer doet het meestal heel goed.

Behalve als je begrafenisondernemer bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kaartje met een kortingsbon. Net als de zonnebankstudio doet..
Als ik jou was zou ik bellen en zeggen dat ik geen e-mail wilde sturen omdat ik dat zo onpersoonlijk vindt .
Om dat de klant zich dan speciaal voelt en dat hebben zij graag .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kaartje met die kortingsbon doet aan alsof iedereen die klant en jarig is dit krijgt van u, een kortingsbon impliceert namelijk dat u hem als klant blijft zien en dan is dat misschien in uw ogen goodwill, maar in de ogen van de ontvanger is een kortingsbon een commerciële gift.

Email sturen is tegenwoordig een haastklusje, de klant zal zulks zien dat u er weinig tijd aan heeft besteedt en dat werkt averechts.
Ik krijg 350 van die mailtjes als ik jarig ben.

Een kaartje sturen met gefeliciteerd is een juiste balans mijns inziens:

A: het geeft aan dat je hebt nagedacht over de afbeelding van het kaartje
B: u heeft het persoonlijk gemaakt door er uw wens op te schrijven
C: het laat zorgvuldigheid zien als u het op de verjaardag van uw klant op zijn/haar bureau doet belanden.



Telefoon? neeeee, te opdringerig.


Ergo u stuurt een kaart met een leuke afbeelding, u schrijft er een leuke persoonlijke wens op en u zorgt dat het kaartje op tijd arriveert bij uw klant.

1-2-3....in the pocket.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persoonlijke kaart is altijd raak. Een kortingsbon geeft een nare bijsmaak, het geeft de ontvanger een soort van verplichting die bon te gebruiken en dan heeft ie wel een korting op de service, maar het is een verplichting en daar houden klanten niet van. Tegoedbon i.p.v. een kortingsbon is een investering in een klant en zal hem/haar eerder doen besluiten deze te verzilveren, en het geeft absoluut meer klantbinding dan een korting op iets. Dus als je echt goed voor de dag wil komen en iemand het gevoel geven dat hij/zij een speciale plek inneemt, dan geef je een persoonlijke invitatie voor een freebie. Je moet tenslotte een ei durven breken om een omelet te kunnen eten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oblomov / Lizanne,
Jawel, in de ogen van de klant is een kortingsbon een commerciele gift.
Nou en?
Leuk toch, om dingetjes te krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk en ik heb makkelijk praten, ik heb een hotel in Amsterdam, dus ik geef veel sneller een arrangement weg, omdat ik weet dat de andere 37 kamers toch wel genoeg renderen, om zulks zonder probleem op te vangen.
Ik vind een kortingsbon meer in het belang van het bedrijf dan in het belang van de ontvanger..

Stuur gewoon een zakelijke kaart mét waardebon voor een gratis behandeling! Commercieel gezien een kleine investering, wat zorgt voor grote waardering van de klant!!

Je moet niet te zuinig zijn met investeren!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen zijn dol op kortingen.
Ik zou dat als een leuk gebaar zien, zonder de verplichting te voelen er iets mee te doen.
Een handgeschreven kaart wordt in deze snelle tijden meestal erg gewaardeerd. Bij handgeschreven kaarten is het duidelijk dat er even tijd voor genomen is, om deze klaar te maken.

Er een bon voor gratis behandeling bij doen is even een afweging. Het is een mooi gebaar, zeker omdat u al eens geschreven heeft, dat deze persoon via mond op mond reclame al aardig wat nieuwe klanten bij u heeft binnengebracht. Aan de andere kant wekt dit ook weer verwachtingen misschien bij de kennissen van deze man. Deze mensen zijn misschien teleurgesteld, als zij geen cadeaubon gaan krijgen op hun verjaardag.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Geef in ieder geval niets dat je niet bereid bent aan alle klanten te geven. Want zo werkt mond-tot-mondreclame ook: het wekt verwachtingen.

Als je klantenbestand niet al te groot is om het toe te laten, zou ik gaan voor een handgeschreven kaart. Mét kortingsbon.

Anders dan wat eerder gezegd is, is een kortingsbon echt niet alleen jouw commerciële belang. Jij én de klant hebben er wat aan. De klant krijgt korting, jij krijgt omzet. Dat kan de band tussen vaste klant en dienstverlener versterken, juist zonder dat je de grens naar persoonlijke vrienden overschrijdt.

Bij een bon voor een gratis behandeling overschrijd je die grens wel. Een bon voor een massage is typisch een cadeau dat je van een persoonlijke vriend kunt krijgen. Het is je vriend niet, het is een klant. En ik begrijp dat je de relatie ook niet méér wilt laten zijn dan tussen gewaardeerd dienstverlener en goede klant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, de meeste van ons zijn dol op kortingen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik vragen hoe hoog je tarieven zijn? Dat maakt uit voor welke korting nog op prijs wordt gesteld. Aan een beetje mooi kaartje met envelop en postzegel ben je al snel 1,50 euro kwijt. Dan kun je dus nog een korting van 1,00 euro geven. Geef je die korting op een massage van 25,00 euro, dan wordt die korting van 4% een stuk minder op prijs gesteld dan wanneer je die korting geeft op een massage van 8,00 euro (12,5% korting). Wat je ook kunt doen, is niet een bedrag maar een percentage op de bon zetten. Als je 1,00 euro korting geeft, zullen mensen eerder een massage van een half uur boeken dan van een heel uur, dan is hun voordeel groter. Je kunt op de bon zetten dat die korting alleen geldt op een massage van een uur, maar dan krijg je bovenstaand probleem dat de korting minder wordt gewaardeerd. Als je 10% korting geeft, zijn mensen eerder geneigd om een massage van een uur te boeken dan van een half uur, omdat ze zoveel mogelijk euro's uit hun bon willen halen. Het laatste kost je procentueel niet meer van je omzet, maar levert wel méér omzet op. Let ook op de formulering/kleine lettertjes. Als je ook producten (massage-olie, badzout e.d.) verkoopt, moet duidelijk op de bon staan dat de korting alléén geldt op de massage zelf. Anders krijg je geheid problemen met afrekenen.
Niets doen. Dit soort handelingen van ondernemers wordt door klanten meestal als klef ervaren met een achterliggende bedoeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat klanten het zeer waarderen als je ze een persoonlijk kaartje stuurt.

Je hoeft geen kortingsbon o.i.d. te sturen. Het feit dat je aan ze denkt is al wat waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever gewoon een kaartje (evt met kortingsbon). Persoonlijk zou ik het niet negatief ervaren als er een kortingsbon bij zit. Bij Sunday's (zonnebanktoko) maakte ik daar altijd dankbaar gebruik van en was het wel een trigger voor mij om weer eens een paar keer te gaan.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kaartje sturen met een kortingsbon voor de volgende afspraak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou geen email versturen.

Het leukst is denk ik om te bellen, maar dat ligt wel aan jou. Ben jij een vlotte prater en doe je dit gemakkelijk? Of denk je dat het lastig gaat worden en voel je je er ongemakkelijk bij. Indien dit niet het geval is zou ik bellen en tevens mededelen dat hij bij een volgende massage een leuke korting krijgt!

Indien je je niet zo prettig voelt bij bellen zou ik een kaart sturen met daarbij een kortingsbon.

Hou er wel rekening bij dat je dit dan in het vervolg bij bijna al je klanten moet doen he? Want als je in een dorp je massage praktijk hebt en klanten gaan onderling met elkaar praten en de 1 heeft wel een kaart gehad en de ander niet, dan krijg je vragen en zullen ze dat niet begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou je ook kunnen realiseren dat je niets HOEFT te doen.

Het zit in JOUW hoofd, dat dat belangrijk is!

Je kunt misschien :

(want dat doorkruist de gewenste persoonlijke /versus / klant-masseur relatie veel minder.. )

misschien beter een leuke attentie kunnen sturen wanneer iemand 1 jaar bij jou klant is.
(jubileum-aktie!)

of wanneer iemand voor de 10e keer een afspraak heeft gemaakt, de 11e afspraak zoveel % korting te geven.
(vaste klant -aktie!!)

Jij geeft zelf namelijk heel duidelijk aan dat je de klant/masseur relatie niet te persoonlijk wilt maken,
daarom zul je dus 'dingen' (reclame-acties, en klanntenbinding-acties) moeten verzinnen die ook niet de persoonlijke sferen raken!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon ff bellen, dat vind iedereen leuk als tie gebeld wordt op zijn/haar verjaardag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image