Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn duitse vriendin in nederland voor 5 maanden langskomen zonder zich in te schrijven, wel haar duitse auto rijden en werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik dacht niet dat inschrijven verplicht voor haar is. Vraag het anders gewoon even na bij de gemeente(lijke basisadministrstie).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inschrijven is verplicht:
"Bent u van plan om langer dan 4 maanden in Nederland te verblijven, dan moet u zich laten inschrijven in de BRP van de gemeente waar u gaat wonen. U bent verplicht dit binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland te doen, bij de afdeling burgerzaken. Wilt u ook uw partner en/of kinderen laten inschrijven, dan moeten zij meekomen naar het gemeentehuis."

Auto:
"Als u in Nederland met een auto rijdt, moet u voor die auto bpm en motorrijtuigenbelasting betalen. Het maakt niet uit of de auto een Nederlands of een buitenlands kenteken heeft."
Gezien de verblijfsperiode is de veertiendagenvrijstelling niet van toepassing. Maar mijn advies is toch contact op te nemen met de Belastingdienst. Zo is er weer een uitzondering voor de bpm als iemand verhuist naar Nederland en de auto die hij meebrengt al langer dan zes maanden in bezit heeft.

Werken is geen probleem, ook Duitsland is lid van de EU. Er is dus geen verblijfs- en werkvergunning nodig.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding