Mag een werkgever contact verbieden met collegas wanneer je ziek bent?
Sinds twee maanden zit ik helaas ziek thuis, ingestort, depressie. Mijn werkgever heeft er gelijk de eerste week een mail uit gedaan naar al mijn collegas dat zij geen contact met mij mogen opnemen, zowel werk als Prive gerelateerde zaken. Ik heb hier erg veel verdriet van. Ik heb hem gemaild dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik deze mail graag gecorrigeerd zou zien, aangezien ik het erg fijn zou vinden om medeleven of oppeppend contact te houden met mijn fijne collega's. Mijn vraag is dus; mag een werkgever dit zomaar zonder reden doen (er is totaal geen sprake van een conflict).
Je zit al twee maanden thuis, wil je beweren dat nog niemand iets heeft laten horen? op bezoek is geweest?
Ook niet via FB misschien? Je zou de bedrijfsarts hiernaar kunnen vragen, daar zul je toch af en toe moeten verschijnen? Neem dan wel iemand mee, als getuige en als steun/hulp, je weet nooit...
jullie werkgever staat daar volledig buiten
In dat geval is het juist fijn als de werkgever wat "rust" voor je regelt. Omdat je schrijft dat er geen conflict is vraag ik me af of er niet zo iets aan de hand kan zijn (al is het wel dom om die mail dan zonder overleg met jou gelijk uit te sturen maar heel misschien was het gewoon goedbedoeld). Het enige is volgens mij hem vragen wat het doel precies was van die actie (of dat door iemand anders laten vragen)
Puur informeren naar de gevolgen daarvan voor jou.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.