Ex-partner laten inwonen bij haar ouders t.b.v. ontbinding samenlevingscontract om meer toeslag/voorl. aanslag te krijgen. Mag dat?
Hallo,
Ik heb een aantal vragen. Het doel is om in aanmerking te komen (in elk geval voor één jaar) voor (meer) Toeslagen / Voorlopige Aanslag.
Mijn situatie:
- Samen met ex-partner een hypotheek
- Samen met ex-partner 3 kinderen
- Zij woont in een (tijdelijke) recreatiewoning.
- Ik woon in onze koopwoning
- Samenlevingscontract hebben we ontbonden
Ik heb zojuist met de Belastingdienst gebeld om te vragen wanneer we nou fiscaal partner af zijn. Dit blijkt pas zo te zijn, na verhuizing-opgave bij de Gemeente!
Ik wil haar overtuigen zich in te laten schrijven als inwonende bij haar ouders. Behalve wat gemeentelijke toeslag zullen de ouders er geen last van hebben lijkt me. Is dit zo of ziet iemand nog verdere nadelen?
Onze 3 kinderen staan daarna nog altijd bij mij, in ons koophuis, geregistreerd. Hierdoor zal ik toch recht hebben op alleenstaande ouderkorting, het deel: onderhoud kinderen jonger dan 21 jaar in kunnen vullen in de belastingsoftware en wat meer aan kinderopvangtoeslag etc. kunnen ontvangen? (kinderbijslag laat ik dan 'gewoon' door haar ontvangen).
Of zie ik iets over het hoofd? Bedankt vast.
Groet,
Wesley
Toegevoegd na 24 minuten:
Hoooo, in de titel staat het niet goed; het gaat om het 'Ontbinden fiscaal partnerschap' (niet ontbinden samenlevingsovereenkomst).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.