Mijn zusje heeft schulden en geen inkomen, wat moet zij doen?
Goedenavond,
Mijn zusje is 20 jaar oud, staat ingeschreven bij mijn moeder en heeft geen inkomen (geen werk en geen uitkering). Wel heeft zij diverse achterstallige betalingen, waarvoor zij (vanwege het geen inkomen hebben) geen betalingsregelingen voor kan treffen. Nu kunnen de deurwaarders dus de roerende zaken van mijn moeder uit het huis komen opeisen. Mijn zusje moet dus als de wiedeweerga een ander inschrijfadres hebben. Nu is mijn vraag dus, waar zij dit moet doen. Weet iemand misschien waar zij zich in zou kunnen schrijven? Familieleden en vrienden kunnen haar vanwege haar situatie namelijk ook niet op hun woonadres in laten schrijven.
Tevens is mijn zusje druk bezig met werk zoeken, maar tot de tijd dat zij werk heeft zal het moeilijk worden om op korte termijn haar schulden te voldoen. De schulden zijn al opgelopen tot om en nabij € 10.000,- en enkele zijn al in een stadium van beslaglegging. Bij welke instantie kan mijn zusje om uit deze benarde situatie te komen het best terecht?
In ieder geval hartelijk dank voor het lezen van mijn vraag en een antwoord hierop zou ik zeer waarderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.