contract beindigen hoe heb ik toch kans op ww?
Beste forum leden.
Ik zit al een aantal weken met een erg slecht gevoel op me werk. ( wegens problemen met me werkgever) me vriendin heeft erg slecht gelegen in jet ziekenhuis zelfs een week in coma... mijn baas verplichtte mij gewoon te komen werken en mocht zelfs geen half uurtje eerder weg om optijd in het ziekenhuis te zijn terwijl ik wel elke ochtend een iir eerder begon...
Me baas heeft me er zo mew gekwetst dat mijn werk lust 0.0 is geworden wat mij logisch lijkt als je wel alles voor hun doet en hun alleen naar zichzelf kijken.
Mijn contract loopt 25 maart af maar ze willen hem gaan verlengen met 3 maanden ( nu heb ik van mijn collega vernomen alleen omdat ze dam de drukke periode op het werk.voorbij zijn en dat ze me naar die 3 maanden op straat zetten ) ,
Wat kan ik nu het beste doen? Is er een mogelijkheid dat ik zelf aangeef dat ik wil stoppen maar dat ik toch recht heb op een ww?
Of moet ik proberen te regelen dat me contract met wederzeidse toestemming niet verlengd word?
Kan iemand me aub met deze lastige situatie helpen?
Verder was mijn vraag ook niet of ik door moet werken of niet maar of iemand een tip heeft of ik iets kan doen dat ik recht heb op ww voor die 3 maanden
Als u uw arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang opzegt, maar achteraf blijkt dat er geen dringende reden was, dan kan uw werkgever u schadeplichtig houden. Hij kan het loon vorderen dat u met inachtneming van de juiste opzegtermijn verdiend zou hebben. Deze vordering is gelijk aan het brutoloon, dat netto aan de werkgever betaald moet worden. Een normale opzegging zonder enig risico heeft dan de voorkeur. Als u zonder goede reden ontslag op staande voet neemt, is de kans groot dat u vervolgens ook geen WW-uitkering krijgt.
http://www.das.nl/juridische-informatie/593-wat-kunnen-de-gevolgen-zijn-als-ik-zelf-op-staande-voet-ontslag-neem
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.