Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je pinnen in Londen zonder extra kosten?

Mijn zus gaat over een paar weken naar Londen. Nu vroeg ze zich af of je kan pinnen in Londen zonder extra kosten (met wisselkoers. Euro's --> Ponden). Haar bank is ING.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben laatst in london geweest en sommige bankpasjes werken helaas soms niet op london automaten mij broer nu momenteel 20 jaar had er ook last van met zijn klasgenoten toen die 15 was en mij klas het het dit jaar ook sommige bankpasjes accepteren ze noet en sommige wel en ja je betaald inprincipe wel extra kosten door de wisselkoers ik zou al vast in nederland contant geld inwisselen voor ponden. Sommige kinderen hadden echt pech omdat alle automaten hun pin pas niet wou lezen plus als je via school uit gaat ga je niet echt naar stadjes waar veel bank automaten staan .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

London is een stad binnen de EU en binnen dat gebied is afgesproken dat er vrijheid is van betalingsverkeer, dus je kunt daar pinnen voor de zelfde kosten als in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik dacht dat dat alleen voor het Euro-gebied gold.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel , je kunt gewoon (Ponden) pinnen. Er zijn geen extra kosten, maar je hebt wel te maken met de wisselkoers. Dat zie je later op je bankafschrift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryo je opmerking klopt
Cryofiel
10 jaar geleden
@Reddie, volgens mij verschilt dat van bank tot bank. Sommige banken rekenen voor pinnen buiten het Euro-gebied een vast bedrag per transactie. Andere banken rekenen een percentage, met een bepaald minimum. Weer andere banken hanteren een iets ongunstigere wisselkoers (wat op hetzelfde neerkomt als een percentage). Ook combinaties van deze mogelijkheden komen voor. Het hangt af van je bank, en het hangt soms binnen de bank af van het pakket dat je afneemt. PS. De minnen zijn niet van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De opmerkingen zijn waardevol, maar eerlijk is eerlijk het andere antwoord is beter. Als ik het antwoord weg zou halen, dan zijn ook de opmerkingen weg.
Je betaald bij de ING 2,25 euro +1% koersopslag voor het pinnen van vreemde valuta in niet euro landen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het opzoeken :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image