mag je minder werken bij vrijwilligerswerk ?
Ik doe de ene week op di en do avond vrijwilliligerswerk en de andere week op di en do en zat avond en zondagochtend. Nu heb ik een andere functie op het werk gekregen waarbij ik veel moet nadenken ik werk 32 uur per week. Ik wil een stapje terug doen in het vrijwilligerswerk wil niet helemaal stoppen ( ik werk in de huisdierenopvang van ggz dus honden en dergelijke uitlaten) ik wil met de zondagochtend stoppen omdat ik merk dat ik dit meer trek om zo vroeg op te staan hele week al vroeg op. Ik heb een contract staat wel iets met opzeggen van 6 weken opzegtermijn geldt dit dan ook als je een dag minder werkt? ik mag niet stoppen omdat er niemand anders is ze gaan zoeken dit kan 1 mnd zijn of een jaar dat laatste ben ik niet van plan. Ik heb gemeld dat het mij iets te veel wordt aangezien ik vorige jaar overspannen ben geweest, en er is in het begin gezegd dat als het minder ging je wel minder kon gaan werken. Wat zijn mijn rechten als vrijwilliger ik weet wel dat het niet vrijblijvend is en ik zeg het niet op alleen 1 dag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.