Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik in aanmerking met ouderschapsverlof komen?

Hallo,

Ik zal even kort mijn situatie beschrijven: Mijn bedrijf is een paar maanden geleden failliet gegaan en overgenomen door een ander bedrijf. Dat is circa 7 maanden geleden. Dat wil zeggen dat ik nog geen jaar bij dezelfde werkgever werk. Een van de eisen voor ouderschapsverlof is min een jaar werkzaam te zijn bij dezelfde werkgever. Kom ik in aanmerking met ouderschapsverlof aangezien het failliet gaan niet iets is wat in mijn handen ligt.

Mvg, Ella

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
581
fisbel
10 jaar geleden
Houdt u er rekening mee dat de ouderschapsverlofkorting in 2015 is afgeschaft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een onderneming gaat failliet als Et meer kosten zijn dan inkomsten. Een grote kostenpost zijn vaak de personeels kosten. Als jij ouderschaps verlof wil zal de onderneming voor jou een ander in dienst moeten nemen. Dit verhoogt de kosten en extra zorgen voor de afdeling p en o. De nieuwe werkgever zal hier niet blij mee zijn. Of misschien wel, als ze jou voorlopig even niet hoeven uit te betalen, en ook geen ander hoeven aan te nemen omdat er even niet voldoende werk is. Toch is na een overname, na een faillisement meer een tijd om met z'n allen de schouders er onder te zetten en extra inzet te tonen in plaats van rustig aan te gaan doen. Jij een jaar eruit kan hen wel wat extra lucht geven. Even een jaar geen loonkosten voor jou. ( voor jou dus geen inkomsten) Dit zou jezelf aan moeten kunnen voelen en evt bespreekbaar kunnen maken bij je nieuwe werkgever. Let wel: als je het verkeert aanvoelt kan het evt fout uitpakken. Dan zijn ze jou misschien liever helemaal kwijt. Wees voorzichtig hier mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding