Welk recht heb ik als de sportschool een fout heeft gemaakt tijdens het afsluiten van een contract?
Bij het afsluiten van het contract werd me verteld dat ik voor €26,- per maand onbeperkt kon fitnessen. Nu bijna 3 maanden later kwamen ze erachter dat ze een fout hadden gemaakt bij mij. Voor €26,- mag je namelijk maar 1 keer per week fitnessen en voor onbeperkt fitnessen betaal je eigenlijk een bedrag van €38,-.
Kan ik nu tegen de mensen van de sportschool zeggen: "Sorry maar ik heb toch echt getekend voor het onbeperkt fitnessen voor €26,- per maand. Hier mogen jullie niks meer aan wijzigen."
Of mogen zij alsnog tegen mij zeggen: Sorry voor de fout maar je moet nu kiezen voor óf 1 keer per week fitnessen voor €26,-. Of je verhoogt je abonnementskosten naar €38 zodat je alsnog onbeperkt verder mag fitnessen.
Wanneer de sportschool dat laatste gewoon toe mag passen, heb ik dan ook het recht om mijn contract te laten ontbinden? Ik ben door hun eigen fout verkeerd ingelicht...
Ik heb deze week nog een gesprek met hen dus ik hoop dat jullie me alvast een beetje kunnen helpen zodat ik straks wat sterker het gesprek in kan gaan. Bedankt alvast!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.