kan door een Notarieele akte verhinderd worden dat men verdacht wordt van fraude tijdens bijstand?
i.v.m. mantelzorg van mijn moeder moest voor een operatie een machtiging van de bank aangevraagd worden. De bank had voor en/of versie gekozen omdat anders bij overlijden alles stopgezet werd en rekeningen niet betaald konden worden. Ik zat in de bijstand en door alle drukte had ik ook geen tijd alles nog eens goed na te vragen. De afspraak was nl dat de rekening alleen van mijn moeder was en zou blijven en ik alleen de rekeningen mocht betalen. Nadat ik 9 maanden uit de bijstand was kreeg ik een onderzoek van de sociale recherche omdat ik dit niet doorgegeven had. Zij hadden alles al nagekeken maar er was geen sprake van fraude en nu vielen ze erover dat ik de rekening niet had doorgegeven. Na bezoek bij een advocaat heeft mijn moeder een Notariële akte op laten maken volgens de eerste mondelinge afspraak dat de rekening van haar was en bleef en dat ik alleen rekeningen voor haar mocht betalen. Ze blijven nog steeds op hun standpunt staan en ik heb nu een waarschuwing gekregen, maar ik ben het er niet over eens. Je hoeft niet iets door te geven wat niet van jou is en volgens de wet is de eerste afspraak bindend ook mondeling, wat nu door een akte van de Notaris is bevestigd. In februari moet ik naar de hoorzitting. Wie kan mij zeggen of ik gelijk heb en wat ik anders moet doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.