Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mn geld terug krijgen wanneer dit niet terug betaald wordt ?

Heb een aankoop gedaan, hierbij is vanwege een fout van de winkel teveel betaald door mij. Dit zou zsm weer overgemaakt worden. Heb een creditfactuur mee gekregen maar nog geen geld ontvangen terwijl er beweerd wordt dat het geld wel overgemaakt is. Wat kan ik doen om alsnog het teveel betaalde bedrag terug te krijgen ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Hoelang is dat geleden dat ze vertelden dat het geld zou worden overgemaakt?
SimonV
10 jaar geleden
Als het geld overgemaakt is, zullen ze je hiervan een bewijs moeten kunnen overleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Powergen: Het is nu anderhalf week geleden/
@SimonV: Dat is wel een goeie, dat zal ik eens gaan vragen of ze dat kunnen/willen laten zien. Thanks!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat ze er maximaal 30 dagen over mogen doen om geld terug te storten.
Je moet denk ik dus toch nog even afwachten. Dit soort dingen gaan bij de meeste bedrijven niet zo snel ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan overigens voor het exacte aantal dagen het beste even in de algemene voorwaarden kijken. Daar hoort het in te staan.
Meestal is het rond de 30 dagen, daar kwam mijn vorige reactie vandaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Misschien kun je advies vragen bij rechtsbijstandhulp? Mits je hiervoor verzekerd bent... Ander zou je het kunnen proberen via de consumentenbond?
Dan heb je ook nog de Consuwijzer en het juridisch loket van de rijksoverheid.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image