Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik weet de hoogte van mijn schuld nog niet vanwege verkoop huis nu komt de dsb met deurwaarder moet de gemeente mijn al helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
928
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk MOET "de gemeente" helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat volgens mij om de schulden op dit moment. Dus je uitstaande schulden + je hypotheekschuld. Als de totale schuld te hoog voor je is om er nog uit te komen kun je in aanmerking komen voor schuldsanering. De rechter wijst dan een bewindvoerder aan tot wie alle schuldeisers zich kunnen wenden. Jij krijgt voortaan iedere maand een (klein) bedrag waarvan je rond moet komen. De schuldeisers mogen niet aan dat bedrag komen, maar daar staat tegenover dat jij je best moet doen om de schulden af te lossen, zoals je huis verkopen en andere materiele zaken van waarde (caravan, boot, enz)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je huis nog niet verkocht is dan kun je je hypotheekschuld volgens mij bij je scu

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik probeer het nog een keer:
Het gaat volgens mij om de schulden op dit moment. Dus je uitstaande schulden + je hypotheekschuld. Als de totale schuld te hoog voor je is om er nog uit te komen kun je in aanmerking komen voor schuldsanering. De rechter wijst dan een bewindvoerder aan tot wie alle schuldeisers zich kunnen wenden. Jij krijgt voortaan iedere maand een (klein) bedrag waarvan je rond moet komen. De schuldeisers mogen niet aan dat bedrag komen, maar daar staat tegenover dat jij je best moet doen om de schulden af te lossen, zoals je huis verkopen en andere materiele zaken van waarde (caravan, boot, enz)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding