Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel scheelt het nou eigenlijk met geld als je je sigaretten zelf klikt ipv koopt bij de winkel?

Ik zit te twijfelen of ik volgende week bij de primera zo'n klikapparaatje zal gaan halen. Ik hoor altijd dat dit veel goedkoper is etc. Scheelt het nou echt zo veel als iedereen me zegt en hoeveel kan ik verwachten dat het klikapparaat kost? Gaat zo'n ding snel kapot waardoor deze snel moet worden vervangen?

Alvast bedankt!

Bart

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De totale kosten per sigaret is 0,11 cent. per sigaret spaar je dus 18 cent uit.

Echter is dit zonder arbeidsloon.....En de ervaring is dat mensen graag lui terugvallen op het kopen van sigaretten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Klikapparaat zou levenslang mee kunnen gaan, en kost wellicht iets van €10,
11 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gedaan en het bespaart echt dik in vergelijking met een pakje.

Een blik tabak kost €13,- ongeveer en een pak hulzen kost ongeveer €2,- voor 200 stuks.

Ik maakte altijd ongeveer 160-170 sigaretten met één blik tabak.
Dus: (13.00/160) + (2.00/200) = 0.08125 + 0.01 = 0.09125 = 0.09 cent per sigaret

Je maakt dus een pakje voor: 19*0.09 = € 1,71

Het apparaat kost eenmalig €10,-

Ik zou het absoluut aanraden als je wat goedkoper wilt gaan roken, maar smaak is subjectief.

Ik miste soms wel de "keelklap" bij zelfgemaakte sigaretten. Deze heb je namelijk niet als je je sigaretten zelf draait. Ik kocht altijd tabak van Pall Mall, misschien dat het daaraan lag? Tegenwoordig heb je ook tabak van Marlboro gewoon te koop. Helaas kan ik het niet voor je testen, aangezien ik ben gestopt met roken.

Maar probeer het zou ik zeggen, als je het niks vindt, dan heb je nog altijd tabak in de tijd waar het nood het hoogst is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik klik ze ook zelf. Ik heb een blik Steeple van €9,60 waar ik zo'n twee weken mee doe (ik rookte normaal ongeveer een pakje per dag). De hulzen kosten rond de €1,-. Voor zeg maar €11,- rook ik dus twee weken, terwijl ik normaal voor 10(minimaal)x€5=€50 euro per twee weken rookte. Ik heb een schuiver van mascotte en die kostte toendertijd 10 euro en gaat nu al zo'n 5 jaar mee. Tip: draai ze niet te strak, je krijgt er dan weinig rook uit. Eventjes experimenteren, ik draai ze best los (wel aantikken) omdat ik er wat meer van wil proeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing