Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben door mijn baas ziek gemeld maar behoud mijn vaste contract, word ik nu 100 procent doorbetaald? ik zit met mijn cao bij zorg en welzijn

Hij wil dat ik mij ga melden bij de bedrijfsarts dit ga ik ook doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
710
ronron1212
10 jaar geleden
Ja door ziekmelding verandert je contract niet
welke cao zorg en welzijn heb je er zijn er een 9
Cao Ambulance Zorg
Cao GGZ
Cao Gezondheidscentra
Cao Jeugdzorg
Cao Kindervang
Cao VVT
Cao Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening
Cao Ziekenhuizen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi! ik werk in de ggz ( verslavingszorg ) momenteel hb ik een basisloon van 1600 netto en daarop krijg ik nog ongeveer 200 euro aan onregelmatigheids toeslagen per maand, word dit hierin mee berekend? ik heb begrepen dat er een gemiddelde ord genomen van mijn toeslagen en dat d het eerste jaar mijn loon in principe niet veranderd ( tweede jaar 70 % )
ronron1212
10 jaar geleden
http://www.ggznederland.nl/uploads/assets/CAO.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die kan ik op mijn oude pctje helaas niet openen :(:(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een en ander hangt af van wat er in je CAO over ziekteverzuim afgesproken is.

Meestal geldt er 1 wachtdag, dat wil zeggen dat je die eerste ziektedag niet betaald krijgt. Maar ook dat is cao afhankelijk.

Verder is het wettelijk toegestaan het ziekengeld op 90% van je bruto maandloon te zetten. De meeste werkgevers in Nederland vullen dit echter aan tot 100%.
Dit geldt dan voor de eerste 6 maanden dat je ziek bent. Daarna de volgende 6 maanden zakt het percentage naar 90%. Ben je dan nog ziek dan wordt het nog slechts 75% van je bruto maandloon.

Als er substantieel overwerk bestaat in je functie, dus iedere week een x aantal vaste overuren, dan wordt daar ook rekening mee gehouden.

Maar, wat er werkelijk geldt voor jou dat staat echt in je CAO en daar moet je werkgever zich ook aan houden.
Hier vind je de verschillende cao's voor zorg en welzijn...

http://www.zorgenwelzijnplein.nl/cao_zorg_en_welzijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding