kan ik, als ik me al heb aangemeld voor de schuldhulpverlening, een klacht indienen bij de belastingdienst?
Ik heb gehoord dat dit niet slim is om te doen omdat mijn aanvraag bij de schuldhulpverlening niet in behandeling zal worden genomen als ik dat doe.
Dit hoofd is nu door de melding van mij, om na jaren van strijd mezelf aan te melden bij de schuldsanering, de nog naar zijn oordeel te innen tegoeden (waarin ik het nog steeds niet mee eens ben en akkoord ben gegaan) via mijn huurtoeslag deze zo te noemen "tegoeden" aan het innen. Ik vanwege de drukte bij de schuldsanering nog geen persoon heb toegewezen gekregen wie mijn dossier zal behandelen, ik daarom ook niet weet aan wie ik deze vraag kan stellen.
Waarbij ik hoop dat ik kan bewerkstelligen dat het hoofd vorderingen van de belasting niet door zal gaan met het inhouden van mijn huurtoeslag in de toekomst? Ik wil daarbij zeggen dat ik erachter ben gekomen na het inhouden van mijn huurtoeslag afgelopen maand dat er geen enkele medewerker de mogelijkheid meer heeft om wijzigingen aan te brengen in mijn gegevens t.o.v. alle belastingzaken buiten het door mij genoemde hoofd afdeling vorderingen. Ik vraag mij daarom af of dit hoofd deze blokkade op mijn gegevens waarbij hij de enige is nu die wijzigingen kan aanbrengen dit zo maar mág doen, wettelijk gezien? Ik ben na jaren (8 jaar) van problemen en niet gedane toezeggingen van personen mij te helpen, en ik "letterlijk" niemand heb die mij helpt bij diverse zaken waarin zó veel fouten zijn gemaakt van instanties, UWV, Gemeente Belastingen, Belastingdienst etc. radeloos ben geworden, zelfs zo radeloos dat ik dit leven bijna niet dragelijk meer is.
Ik daardoor ook op zoek naar een goede, "bekende" advocaat of rechtsgeldigheid kennend persoon die mij nu zou willen helpen.
Voor eventuele suggesties zie ik deze graag tegemoet. Dank aan degene die mij hier willen helpen. Antie
En laat deze éne brief nou net de kwijtscheldingsaanvraag te zijn voor eventuele negatieve aanslagen.
Ik had dit op aanraden, samen met een aanvraag voor een betalingsregeling, van de medewerker die dus nu met pensioen gedaan en daarbij te wachten op de gecorrigeerde definitieve aanslagen (van 2006 t/m 2009) voordat deze bedragen opnieuw op geboekt zouden worden. lleen kwam ik er in 2012 achter dat de bedragen over 2006 t/m 2008 wél al waren weg geboekt, waardoor ik hem te kennen gaf deze bedragen dan maar weer terug te boeken en het daarna te moeten doen zoals ik met de medewerker eerder had afgesproken, wat hij tot nu toe nog steeds niet heeft gedaan. Daarbij kreeg ik van het hoofd afd. vorderingen een nieuwe aanvraag kwijtschelding om in te vullen, waarbij ik de gedachte had gekregen het niet aanwezige formulier te zullen vervangen, het hoofd in 2012 mij te kennen gaf dat dit formulier alleen betrekking had op 2009.
Waar ik mijn onvrede daarvoor direct heb gemeld telefonisch en schriftelijk. En de belastingdienst deed in eerste instantie 3 jaar voordat over een gedaan jaar de definitieve aanslag pas kreeg.
Maar nu het hoofd afdeling sinds kort persoonlijk mijn dossier in handen te hebben genomen kreeg ik een paar weken terug de definitieve beslissingen IB's over respectievelijk 2011, 2012 en 2013 binnen terwijl 2013 nog niet eens voorbij is. En ik doordat dit hoofd mijn huurtoeslag zonder vooraankondiging heeft ingehouden deze maand (kreeg bevestiging pas een week later binnen) ik denk dat deze persoon een naar spel met mij aan het spelen is.
Alles heb ik op papier kenbaar gemaakt en weet niet meer nu wat ik nog kan doen, aangezien ik niet foute stappen wil nemen in verband met de schuldhulpverlening.
Wat kan ik nog doen in hemelsnaam zodat ik alsnog mijn huurtoeslag zal krijgen en
over de "T" aanslagen wordt nooit geen kwijtschelding verleent.
over de "H" aanslagen kan in geval van een terug te vorderen bedrag door de belastingdienst een verzoek doen om kwijtschelding in geval van onvoldoende betalingscapaciteit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.