Is een via mail reageren op een brief even geldig als het terugschrijven van een "echte"brief?
Ben 2 dagen weg geweest en bij terugkomst zie ik dat ik een brief heb ontvangen waar ik binnen 3 dagen op moet reageren. Dit naar aanleiding van een verschil van mening wat ik heb met een deurwaarder. Ik heb een protestbrief geschreven, 2 weken gewacht op een antwoord, niets gehoord,voordat ik wegging nog een brief, waarin ik aangaf nog niets gehoord te hebben en graag een beslissing wilde weten. Het gaat om het aflossen van een schuld, ik wil wel betalen, allemaal geen punt , maar ben het niet eens met een aantal manieren waarmee de schuld opgehoogd is.
Zij zeggen nu alles uitgezocht te hebben, en dat ik dus alsnog de meerkosten plus de schuld in een keer moet betalen anders gaan ze naar de kantonrechter. Let wel, ik heb elke keer gezegd dat ik wel wil betalen, loste het al met 50 euro per maand aan de schuldeiser, ben van plan dan nu maar die 50,00 euro op de derdenrekening van de deurwaarder te storten en te mailen, weer een keer dat ik niet uit ben op deze reactie, maar gewoon in redelijkheid wel wil betalen.
Als zij een brief op deze manier sturen en ik ben net weg, dan is het altijd raak, dan heb ik geen kans, als de brief op donderdag binnen komt en ik kom op zaterdag thuis. Ik begrijp helemaal niets van deze reactie, maar misschien verwacht ik teveel van een deurwaarder, vwb een redelijk "gesprek"
Nu wil ik dus vandaag de mail schrijven en de het geld op hun derden rekening storten. Graag jullie advies.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.