Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen er incassokosten worden berekend als ik het bedrag op de herinnering binnen het termijn betaald heb?

Op 1 november kreeg ik van mijn energieleverancier een herinnering over het bedrag van € 61. Op 5 november heb ik € 61 euro overgemaakt, binnen het daarvoor gestelde termijn. Nu kreeg ik gister bericht dat ik een betalingsachterstand had van € 25 euro en dat er incassokosten overheen zijn berekend.

Zojuist heb ik gebeld met mijn energieleverancier, nu schijnt het dat die € 25 euro achterstand opgelopen is in oktober. Hierover heb ik geen herinnering ontvangen en in de herinnering die ik heb gekregen (die van 1 november) is die achterstand niet in mee berekend.

Mag mijn energieleverancier in dit geval incassokosten over het bedrag heen berekenen?

Toegevoegd na 1 dag:
Er wordt gezegd dat er op 4 november nogmaals een mail uit is gegaan dat ik nog 86 euro achter liep.
Die mail heb ik nooit ontvangen en sowieso sturen ze dan 2 verschillende mails met 2 verschillende bedragen erin wat over hetzelfde gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bent u particulier, of handelt u jegens de energieleverancier in beroep of bedrijf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Particulier

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als u kunt aantonen dat u op tijd hebt betaald zult u de incassokosten niet hoeven te betalen. Het kan zijn dat de mededeling van de incassokosten en uw betaling elkaar hebben gekruist.

U moet incasskosten betalen als:
u te laat bent met betalen;
u voor de openstaande rekening eerst een aanmaning (herinnering) hebt gekregen;
u niet binnen 14 dagen na de aanmaning hebt betaald.
http://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

Zie oo de informatie in bron 1 en bron 2.
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image