op mijn 17e ben ik uit huis gezet zonder financiele steun. nu heb ik een creditcardschuld opgebouwd. is mijn vader verantwoordelijk?
dit alles is voor mijn 21e gebeurd ik las dat ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun kind tot hun 21e. op mijn 17e stond ik er al alleen voor. Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?
Toegevoegd na 19 uur:
geintresseerd33
dit is iets van mijn Jeugd idd alles 15 jaar geleden. Moeder overleden aan kanker vader ging al vreemd verspeidt zijn kinderen door het hele land naar internaten en pleeggezinnen. Vader gaat ervandoor met een arts studentje die hem helemaal leeg trekt financieel. de roodstand van mij was ook van 15 jaar geleden. de creditcard schuld ook. Ik heb periodes daarvan geleefd eten gekocht winterjas gekocht enz enz. Wij zijn gewoon berooid achtergelaten en door die periode voor het leven getekend.
Vergis je niet het gaat nu goed en heb nooit meer schulden gemaakt. Nu wil ik een huis kopen en idd dit ding staat nog steeds geregistreerd.
Ik vind dat je as lje als ouder je verantwoordelijkheden ontloopt er een wet moet zijn die hem verplicht te zorgen voor zijn kind of dat er afdwingbaar moet zijn dat hij een studie en onderhoud eten en drinken en kleding krijgt. Je wilt niet weten wat voor emotionele bagage je aan je kind mee geeft en financiele druk en problemen. Ik vind het niet eerlijk.
Ik wilde mijn reactie hier plaatsen, dus dat doe ik dan nog maar een keer.
Vanaf 1988 is men volgens de Nederlandse wet meerderjarig vanaf 18 jaar (er zijn uitzonderingen) meerderjarig. Dat is dus al vijfentwintig jaar zo.
Uit uw opmerking elders maak ik op dat u 15 jaar geleden uit huis gegaan bent en dat de Bkr-melding uit die periode stamt.
Bewaartermijn waarin mensen bij het BKR geregistreerd staan nadat ze hun lening hebben afgelost is heden vijf jaar.
En die kwijtschelding van de roodstand is dat ook al 15 jaar geleden ?
En de creditcardschuld, is die van recentere datum? Dan bent u momenteel toch minstens al 32 jaar.
Of u het zich wel of niet kunt veroorloven aankopen aan te schaffen maakt niet uit. U bent zelf verantwoordlijk voor het aflossen van de schuld.
Gebeurtenissen van vijftien jaar terug, doen hier niets ter zake, al was u twaalf jaar toen u het ouderlijk huis verliet.
Vergis je niet het gaat nu goed en heb nooit meer schulden gemaakt. Nu wil ik een huis kopen en idd dit ding staat nog steeds geregistreerd.
Ik vind dat je as lje als ouder je verantwoordelijkheden ontloopt er een wet moet zijn die hem verplicht te zorgen voor zijn kind of dat er afdwingbaar moet zijn dat hij een studie en onderhoud eten en drinken en kleding krijgt. Je wilt niet weten wat voor emotionele bagage je aan je kind mee geeft en financiele druk en problemen. Ik vind het niet eerlijk.
Als je dat met je vader wil uitzoeken, dan zal dat wel een rechtzaak worden denk ik. Ga dit niet alleen op goeievraag.nl uitzoeken, maar ga naar het juridisch loket. Hier kan je gratis juridisch advies vragen over je zaak.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.