Ik heb een uitkering en ik wil gaan verhuizen naar een andere gelijkwaardige koopwoning, mijn partner heeft wel een vast contract. Kan dit?
Ik heb sinds kort een uitkering omdat ik mijn baan ben verloren, ik ben erg aan het zoeken maar krijg nergens een opening op de arbeidsmarkt. Ik heb nog ruim 7 maanden een uitkering. Daarnaast heb ik al een half jaar buiten mijn werk in loondienst om een eigen zaak, dit wil ik graag uit gaan breiden omdat ik daarin erg hard ga groeien. Omdat ik een praktijk en opslag aan huis heb, is dit te klein aan het worden en ben ik genoodzaakt om een pand te gaan huren. Dit is erg duur en niet voordelig, met mijn partner hebben we de mogelijkheden bekeken en het zou misschien beter zijn ons huis te verkopen en een gelijkwaardige woning met een betere indeling (grotere garage/extra berging) te kopen zodat ik hier wel mijn toekomst kan hebben op de arbeidsmarkt. Het is tot nog toe dramatisch hoeveel sollicitaties ik al niet heb weggedaan, maar je word nergens uitgenodigd. Ik blijf proberen maar ik merk dat ik wellicht meer toekomst zal hebben in mijn eigen zaak. Wat ook positief is. Ik heb alleen geen contract meer.
Mijn partner heeft van baan gewisseld en krijgt over 3 maanden een jaarcontract waarna het omgezet zal worden in een vast contract omdat hij op detacheringsbasis werkt. Dit is wel zeker.
Wat zijn de mogelijkheden voor ons?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.