Kiezen tussen ww of gedeeltelijk werken?
Ik moet binnenkort 3 maanden stoppen met werken vanwege de flexwet (derde jaarcontract loopt af). In die drie maanden kan ik ww krijgen. Mijn verlies aan uren is op dat moment ongeveer 18 uur. Nu is me aangeboden voor een van de afdelingen waarvoor ik werk 8 uur per week te blijven werden als freelancer (het is nog niet helemaal zeker of dit kan). Klopt het dat ik in dat geval voor 10 uur ww krijg en als ik dit niet zou doen voor 18 uur? Zit er dan voor mij nog enig voordeel in het accepteren van dit werk?
Toegevoegd na 3 uur:
@Computoor, dank voor je antwoord. Wellicht moet ik nog eea verduidelijken. Ik heb een 0-urencontract bij een detacheringsbureau. Via hen werk ik voor één instelling op meerdere afdelingen, wanneer het nodig is. De ene week is dit 40 uur, dan maar 4 en soms twee weken helemaal niet. Het is dit 0-urencontract dat niet verlengd wordt omdat het detacheringsbureau geen vaste contracten geeft. Een van de afdelingen waarvoor ik werkzaamheden verricht heeft de freelance-constructie voorgesteld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.