Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik aan de deur een zakelijk energiecontract afsluit. Wanneer gaat dan mijn bedenktermijn in?

Als ik aan de deur een zakelijk energiecontract afsluit. Wanneer gaat dan mijn bedenktermijn in? Is dat direct na het ondertekenen van het contract of pas op het moment dat ik een bevestigingsbrief krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
625

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bedenktijd

U hebt een bedenktijd van 8 kalenderdagen. Dat betekent dat u binnen acht dagen de verkoper een brief kunt sturen waarin u schrijft dat u het product of de dienst niet wilt. Hiervoor kunt u onze voorbeeldbrief gebruiken. De bedenktermijn gaat in op de dag nadat u het contract ontvangt. U hoeft er geen reden bij te schrijven. U hebt dan recht op uw geld terug. Als u producten gekocht hebt, stuurt u de producten terug.
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Geen bedenktijd heb je, je geeft aan dat het een zakelijk contract is. Alleen consumenten hebben bedenktijd en dat geldt niet voor contracten tussen bedrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is daar werkelijk de colportagewet niet van toepassing? http://www.consuwijzer.nl/thema/colportage-verkoop-aan-deur-en-verkoopdemonstraties Je bent nog steeds een koper!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding