mag werkgever terug komen op reintegratie afspraak?
Bedrijfsarts heeft tot 2 keer toe geconcludeerd dat ik passende arbeid kan verrichten 3x 2 uur per week. hij heeft tegen mijn werkgever de laatste keer gezegd dat hij adviseert mij thuis te laten werken maar in zijn advies lees ik hier niks over. Werkgever heeft mij echter per mail wel gezegd dat bedrijfsarts dit heeft gezegd(die mail heb ik gewoon) in die zelfde mail geeft hij aan dat wij hebben afgesproken dat ik tot de start van mijn behandeling zal gaan werken vanuit huis.
werkgever gaat zich vervolgens bemoeien met de behandeling en heeft zelf een alternatief gevonden, Ik heb hierop mijn rechtsbijstand hem laten vertellen dat hij zich hier wettelijk niet in mag mengen en dat ik bereid ben hierover in gesprek te gaan met de bedrijfsarts.
rechtsbijstand verzekering is ingeschakeld omdat er steeds discussies zijn en ik gewoonweg door vastgesteld ME de energie niet heb om steeds te reageren
Werkgever geeft nu aan dat hij zich beroept op de uitspraak van de bedrijfsarts om passende arbeid aan te bieden voor 3x 2 uur per week (heeft het niet meer over onze vastgelegde afspraken welke we al hadden gemaakt nav dit zelfde advies) en geeft aan het loon stop te zetten als ik maandag niet kom.
Tevens geeft hij aan het loon stop te zetten als ik geen afspraak maak bij het door hem zelf gevonden behandelcentrum waar ik(alternatief) behandeld zou kunnen worden
Kan werkgever zomaar van de telefonische afspraak welke door hem ook bevestigd per mail en een loonstop opleggen?
Ik adviseer je om via de site van het UWV aan te geven dat je een meningsverschil hebt. Zij zijn dan verplicht om een uitspraak te doen over de gebeurtenissen. Dit kan in je nadeel zijn, maar je hebt in ieder geval duidelijkheid. En ja, naar UWV stappen kost ook energie... Is sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.