mag een bewindvoerder zomaar de dierenarts weigeren?
hallo, ik heb een bewindvoerster en daarbij ook nog eens WSNP, niet iets om trots op te zijn, maar goed ik zit met een probleem. mijn hond (mechelse herder 8 jaar oud) moet dringent naar de dierenarts omdat zij verrekt van de jeuk. ze bijt haar hele kont tot boven op de staart tot bloedend toe open. heb haar al eens naar de dierenarts gebracht maar zij kunnen het probleem niet 123 vinden. en ze heeft geen vlooien of zo. de dokter gaf haar een spuit om tegen de jeuk te gaan maar zelfs die spuit heeft niets geholpen en de hond bijt zich alsnog helemaal kapot. nu heeft ze een kraag om en zelfs met de kraag weet zij zich nog te bijten. alsdus mulkorf erbij, dan gaat zij met de muilkorf schuren krabben of langs de muren met der kont. de hond leid enorm veel jeuk, en weet gewoon niet wat het is. ik heb de bewindvoering gevraagd of ik naar de dierenarts mag want van me leefgeld kan ik dit niet betalen want de consult is al 35 euro en krijg maar 40 p/w zegt de bewindvoering dat het een luxe probleem is en dat het niet haar probleem is maar mijn probleem is, tenslotte kies ik ervoor om een hond te nemen. mag dit zomaar???! en wat kan ik verder nog doen als me bewindvoering weigert de dierenarts te betalen. want ze zegt altijd: er is geen geld. maak me grote zorgen om me hond, want dit ken toch gewoon niet
Toegevoegd na 8 minuten:
dus ik moet mijn hond gewoon late leiden omdat 1 bewindvoerder dat overbodige luxe vind. mensen op straat kijken me aan en zeggen ga eens naar een dierenarts, ja leuk schaam me kapot
De bewindvoerder heeft wel gelijk,hoe triest het ook voor je hond is,het is een luxe probleem waar je geld voor nodig hebt.
Het klinkt hard,maar het is niet anders.
Je zou om de kosten te kunnen drukken eens bij het asiel moeten informeren want hier heeft men een mogelijkheid voor huisdieren waarvan de eigenaar weinig inkomsten heeft tegen een lage prijs te helpen,dit scheelt al enorm in de kosten. Het is jammer dat je inkomen niet toereikend is want anders had ik je aangeraden om voor een granenvrij voer te kiezen want juist door die troep krijgen de meeste honden vaak huid en vacht problemen waaronder het veel voorkomende jeuk.
Een grote kans dat er door granenvrij voer geen jeuk meer is.
Daar kan dat arme beest toch niks aan doen:(
Voor jou ook rot zeg,je geeft om je hond en kan niks doen.
Ik zag op tv dat er in Amerika (gepensioneerde) dierenartsen zijn die kosteloos huisdieren behandelen van mensen die daar geen geld voor hebben.
Sterkte hoor,met alles,ook voor jou,ik hoop dat je er snel uitkomt.
En het dan een luxe probleem noemen. Ik heb ook 2 katten, waarvan 1 met een hartziekte, die moet regelmatig naar de diergeneeskunde van de UU, €225,- per keer, 4 keer per jaar. Nu kan ik dat betalen, maar als ik straks misschien werkloos raak en in de problemen kom, heb ik ook een luxe probleem?!
Schaam jullie! Helaas weet ik ook geen goede oplossing, ik zou vermoedelijk naar de dierenarts gaan, en dan de rekening niet betalen. (oeps pinpas vergeten) Pech voor hun dan, strafbaar of niet, ik laat mijn dier niet lijden, omdat zo'n doos vind dat ik een "luxe probleem" heb. Of misschien de dierenbescherming bellen en je probleem uitleggen, misschien dat ze iets voor je kunnen doen. Als je straks weer uit de problemen bent, overweeg dan om een huisdieren verzekering af te sluiten, daarmee voorkom je dit soort dingen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.