Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ontvang een WWB uitkering. Kan ik dan bij een ander voor een paar dagen verblijven?

Hallo iedereen,

Ik had een vraagje omtrent de regels/wetten van een WWB uitkering. Mijn vriend heeft dit jaar 2 á 3 weken vakantie, waarvan ik 'n weekje bij hem thuis verblijf. Aangezien wij ongeveer ca. 10 minuten van elkaar af wonen, zal ik waarschijnlijk tussendoor even thuis zijn om wat te halen/brengen. Nu heb ik via mijn schoonouders gehoord dat een zeker familielid een "boete" had gekregen van de Gemeente waarvan zijn een uitkering geniet, omdat zij een paar daagjes bij iemand verbleef. Ik weet dat er regels aan een uitkering gebonden zijn, wat betreft vakanties. Zo mag je een bepaalde tijd vakantie houden in het buiten- en binnenland. Aangezien ik in elk geval elke week een weekend bij hem ben, zie ik dit niet direct als een "vakantie". Is er iemand die precies weet hoe dit zit? Of er misschien ervaring mee heeft? Alvast hartelijk dank :)

- Deborah Isabel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je geeft aan dat jullie op tien minuten afstand van elkaar wonen. Uit het artikel maak ik op dat men pas iets als vakantie beschouwd als je buiten je eigen gemeente verblijft. In jouw geval lijkt me er weinig aan de hand te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image