Kan ik na 3 detacheringscontracten een contract voor bepaalde tijd krijgen bij de opdrachtgever?
Sinds een jaar werk ik op detacheringsbasis op kantoor bij een bedrijf in de waterbouwsector. In eerste instantie betrof dit een tijdelijk project van een paar maanden, daarna is het contract verlengd met enkele maanden en inmiddels ben ik in bezit van contract nummer 3.
Eerdaags wil het bedrijf mij in dienst nemen en ik heb vernomen dat er een jaarcontract wordt gegeven. Mijns inziens is dit helemaal niet mogelijk door het opvolgend werkgeverschap, mits het bedrijf natuurlijk een afwijkende regeling op heeft genomen in de CAO. Helaas weten mijn collega's niet welke CAO van toepassing is en ik wil P&O niet direct benaderen (ik behoor namelijk nog niks te weten over het soort contract wat gegeven gaat worden). Het schijnt dat de vlootmedewerkers onder de CAO Waterbouw vallen.
Klopt mijn beredenering of zijn er nog meer uitzonderingen? En als ik teken voor het 4e contract, ga ik dan automatisch in vaste dienst?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.