Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik het beste doen als ik op 55 jarige leeftijd 200.000 euro heb gespaard, en nooit meer wil werken?

Ik ben benieuwd naar welke constructies er mogelijk zijn. Wat is slim, wat levert het meeste op? Alvast bedankt voor jullie moeite!

Ik ben nu 48 jaar oud en wil nog 7 jaar werken.

Lijfrente, Vast zetten, Beurs?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan een pensioen kopen bij een verzekeraar. Die keert je dan de rest van je leven een zeker bedrag per maand uit. Hoeveel je kunt krijgen voor dat bedrag weet ik echter niet, maar als jij dat te weinig vind, kun je altijd nog wachten. Hoe ouder je wordt, hoe hoger de maandelijkse uitkering wordt (in theorie althans).
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat hangt er vanaf hoe oud je nu bent. Ben je net 20, dan is 200.000 euro over 35 een schijntje. Ben je nu 55, dan heb je een totaal ander uitgangspunt.

Praat eens met een financial planner, de meeste banken hebben zo iemand wel in dienst.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
3 keer alles inzetten in een spel Roulette. en hopen dat je wint, dan hoef je nooit meer te werken. en de kans is 12.5% dus das best hoog.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nooit meer werken zal lastig worden. Als je op 55-jarige leeftijd 200.000 vastzet op de bank ontvang je maximaal 5% rente per jaar, je hebt dan 1000,- per maand om van rond te komen. Daar komt nog nij day je inkomstenbelasting daarover moet betalen en zelf voor je sociale verzekeringen en ziekekosten moet opdraaien.

beter is om naast je inkomsten uit rente minimaal 16 uur te blijven werken.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ambtenaar worden tot je pensioen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Naar Brazilië emigreren,Daar koop je een mooi huis voor € 25.000, en het leven is er heel goedkoop.Misschien voor tijdverdrijf een barretje aan het strand?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je geld hebt kun je geld maken! Ga er mee werken. Je bent 48, perfecte leeftijd! Vastgoed, bouwgrond, kunst. Ge je geld investeren. Wie niet waagt wie niet wint.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
maak je geen illusies, 200K is peanuts, ik mag hopen dat je nog wat andere potjes hebt en een hypotheekvrij huis anders krijg je het moeilijk
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je krijgt ook nog pensioen neem ik aan? Ligt er uiteraard aan hoeveel dat is en wat je uitgeeft, maar als je 200.000 gespaard hebt kan ik je wel garanderen dat je op je 55 met pensioen kan.
Als ik jou was zou ik het risico beperken en het opdelen in 2e of 4e en het investeren, hoe gek het ook klinkt in vastgoed. Vooral in deze tijd, als je geld hebt kun je enorm profiteren.
Je moet dan wel op precies het juiste moment instappen: lage huizen prijzen / inflatie.
Mensen in mijn vak schreeuwen nu om kortlopende financiering.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
200.000 delen door 10 jaar (tot aan je pensioen). Dan delen door 12. Dan weet je je maandinkomen. Toereikend als je je eisen hieraan aanpast. Van de rente kun je je een deel van je belasting betalen :-)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing