In mijn vakantie ziek geworden, mag mijn wergever vakantiedagen inhouden?
Ik ben op de eerste vakantiedag in het ziekenhuis beland. Ik heb mij netjes ziek gemeld en me gehouden aan de afspraken die de werkgever mij stelde voor ziekte verzuim. Na 6 weken heb ik me bij de arbo-arts gemeld en afspraken gemaakt over werkhervatting.
Nu blijkt dat ik in de min sta met mijn bovenwettelijke uren, mijn werkgever heeft gewoon 3 weken vakantieverlof afgeschreven tijdens mijn ziek zijn. Hij vindt dat dit valt onder de nieuwe vakantiewet van 2012. Omdat ik de vakantie al had aangevraagd en deze was goedgekeurd zouden, volgens hem, de vakantiedagen gewoon afgeschreven worden. In mijn contract staat wel dat de eerste ziektedag als verlofdag kan afgeschreven worden.
Nu claimt mijn werkgever dus, aangezien ik geen vakantie-uren meer heb en zelfs 2 weken in de min sta, ik geen recht heb om dit jaar vakantie op te nemen.
Zoals ik het zelf zie is dat ik recht heb op teruggave van de 3 weken vakantie-uren aangezien ik niet van mijn vakantie heb genoten en netjes de telefoon heb beantwoord met vragen van mijn directe manager en na 6 weken naar de arbo-arts ben geweest.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.