Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zomaar 25.000 EUR pinnen?

Stel: je wilt een nieuw auto bij een dealer kopen. Kan je het bedrag zomaar pinnen? Er zit toch een pin-limiet op een rekening?
Hoe worden zulke transacties anders uitgevoerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zit inderdaad een limiet op je pinpas. Dit zou normaal gesproken maximaal 5.000,- per dag zijn. Echter, op verzoek van de klant kunnen deze soms nog wel worden verhoogd. Is wel afhankelijk van je bank dus dat moet je wel even checken. Maar soms kunnen ze de limiet ophogen maar ik weet niet of dit tot 25.000,- kan. Moet er natuurlijk wel 25.000,- op de rekening staan he? :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Bank heeft eenmalig het krediet verhoogd..

Andere antwoorden (7)

Meestal kun je niet meer dan 5000 euro pinnen, maar als je de bank belt kunnen ze de limiet wel eenmalig verhogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord+
pinnen niet daar zit een maximum aan vast,
hoeveel dat is verschilt per bank.
echter kun je bij de kas wel dit bedrag afhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste garages hoeven helemaal geen pinacties maar schrijven gewoon een rekening die je zelf mag overmaken.

Het maximum op pintransacties is puur een beveiliging zodat bij fraude de bank niet gruwelijke bedragen hoeft te betalen, verhoging van de limiet zal dus wel kunnen maar zijn ze niet happig op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet op je gewone pinpas. Daarvoor zal je naar de bank moeten gaan en van te voren aanvragen dat je een groot bedrag komt ophalen.

Of als jij een auto gaat kopen zal je dit zelf moeten overmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En dan ga je dat proberen over te maken met telebankieren. Dan kom je er bij de ING achter dat zo een groot bedrag ook niet in één keer kan worden overgemaakt. Handig! (not)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet toch kunnen als jij 50 duizend euro op je eigen rekening hebt staan, je gaat thuis telebankieren en maakt 25000 euro over, met je extra pincode die je dan nodig hebt dat moet kunnen.
Volgens mij kan je gewoon internet bankieren bij de dealer?
Even je digicoder mee en overschrijven maar
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het er bij hun niet opstaat, krijg jij niets mee!
capthavoc
14 jaar geleden
Tja ik ga dan ook uit van de situatie dat je het wel hebt
in theorie is het natuurlijk mogelijk toch ?
Als je het geld hebt dan staat het door internet bankieren tot je beschikking.
Er is volgens mij ook de mogelijkheid tot spoed boeking kost wat
maar dan heeft de dealer het meteen.
ik vermoed dat je toch niet dezelfde dag de auto meekrijgt Hij moet eerst nog rijklaar gemaakt worden. etc etc
in dit tijd kan het geld overgemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan heeft de dealer die pc niet goed beveiligd, en kunnen derden bij je rekening. Nee, zou ik niet doen.
capthavoc
14 jaar geleden
Dan zou je in principe nooit kunnen internet bankieren
Ik vermoed dat een dealer zijn zaakjes beter heeft beveiligd dan de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker.
maar goe het is ook een theoretisch geval
Nee, dat gaat niet. Sinds jaar en dag kun je een nieuwe auto betalen via een telefonische overboeking. Van tevoren betalen is geen handige optie en zo'n dealer begrijpt ook wel dat je niet met zoveel geld over straat gaat. Het is echter zijn taak om auto's te verkopen en hij weet precies hoe dat financieel afgewikkeld moet worden. Telefonisch dus... Je drinkt een bak koffie en het geld wordt overgeboekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Waarom is van tevoren overmaken geen handige optie? Ik heb onlangs via internetbankieren het bedrag overgemaakt, twee dagen voordat ik de auto ging halen. Werkte prima. Enige voorwaarde is dat je de auto bij een betrouwbare dealer koopt en niet op een boerenerf (maar ook dat kan betrouwbaar zijn natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geldt voor alles wat je koopt dat vooruit betalen niet handig is. Nou ja, misschien wel handig, maar niet verstandig. Stel je voor dat de auto volledig is betaald en er mankeert van alles aan als je 'm op komt halen.
paulus811
14 jaar geleden
Maar dat merk je toch pas zodra je wegrijdt en geen proefrit hebt gemaakt? En ook een contante betaling heb je op dat moment al gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je 'm komt ophalen en hij staat er gewoon niet? Of de kleur is verkeerd? Of hij is beschadigd?
In de meeste gevallen zal 't wel goed gaan, maar voor mij is het 'boter bij de vis'.
Ja dat kan. Vooraf geef je aan je bank aan dat je hoeveel je gaat pinnen. Je rekening, mits toereikend, wordt dan voor 1 dag vrijgegeven om het te pinnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image