Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel geld geef je je buurjongen voor zijn verjaardag?

Mijn buurjongen is bijna jarig en vraagt geld. Nu weet ik niet hoeveel ik moet geven, wat is normaal? Ik heb een uitkering dus wil het niet te gek maken. Ik zat zelf te denken aan 5 euro/7,50 euro. Is dit niet te weinig? Ik vergelijk het een beetje met wat ik van hem kreeg op mijn verjaardag, een plant, en omdat het maar een buurjongen is. Wat is normaal in deze situatie?

Toegevoegd na 37 minuten:
Hij heeft aan iedereen geld gevraagd, daar heeft hij al een leuke bestemming voor.

Toegevoegd na 41 minuten:
Misschien ook ff handig om te melden dat hij 24 wordt. Is het dan nog een leuk bedrag of verandert dat de zaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (25)

Hetzelfde geven als hij jou gaf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5 euro is zeker niet te weinig, het is gewoon een kleinigheidje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef hem een cadeau ter waarde van 5 euro bijvoorbeeld.. Dat lijkt me leuker dan los 5 euro geven, dat lijkt me zo afgezaagd (en weinig)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
€5... Het is het gebaar wat telt... En doe er een kaart bij, met felicitaties, die kaart die blijft, die €5 is meteen op...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij kunt missen. Er is geen standaard voor dat soort dingen. Verpak het een beetje leuk, met een kaartje erbij of zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je geeft wat je kan missen, en je geeft het uit een goed hart, is het altijd genoeg.
ik vind 5euro/7,50 zo gek nog niet.
15 jaar geleden
5 euro is voldoende, wel leuk als er een kaart bij zit of leuk verpakt is.
Het oog wil immers ook wat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan er heel goedkoop wat moois van maken! Vouw bijvoorbeeld iets moois met origami en verstop daar inderdaad een briefje van 5 euro in, of koop inderdaad iets kleins en versier dat gewoon heel mooi. Ik heb in een soortgelijk geval voor een meisje een cadeaubon ter waarde van 10 euro gegeven bij de Ici paris, maar dat heel mooi ingepakt met linten. Dat geeft het net wat meer effect als je twijfelt over 'wat normaal is', en het valt 100% zeker in goede aarde :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou gewoon 5 euro doen. en als je denkt dat dat te weinig lijkt gewoon even iets lekkers erbij. wat drop of chocola ofzo

Toegevoegd na 51 minuten:
ik zie nu dat die jongen 24 is. ik denk niet dat hij het erg vind om 5 euro te krijgen. je bent geen fam ofzo.
waarschijnlijk weet hij dat je van een uitkerinkje moet leven en voor jou is 5 euro veel geld
15 jaar geleden
Allemaal leuk zo`n kaart met geld, maar je hebt bij de intertoys o.d. vaak kleine cadeautje, die met Sinterklaas als schoencadeautjes over de toonbank vliegen en die kosten soms nog minder als een leuke kaart. Gelly-Putty bijv. dat vinden kinderen erg leuk,of stressballetjes, stuiterballetjes etc. Zo krijgt hij en een cadeautje en geld. Dit geef je in een gewone envelop, al of niet versierd met een leuke wens erop of tekening. Ben je ook nog even creatief bezig. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand 24 wordt is 5 euro inderdaad een bedrag dat m.i. niet kan. Wat wel kan, is een cadeau geven ter waarde van dat bedrag. Voor 5€ kun je bijv. een fles wijn kopen. Dit vinden de meeste jongeren een prima cadeau.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is denk normaal als je ongeveer tussen de 5 en 15 euro geeft. Maar je moet zelf weten hoeveel je geeft want u kent hem het meest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij kan missen en wat jij er aan uit wìl geven. Dat moet je geven. Zelf vind ik €5,- voor je buurjongen helemaal niet te weinig. 't Is wel ƒ11,- tenslotte ;-). Niet dat ik nog omreken maargoed :-P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als hij 24 is...
5 euro in een mooie kaart mag altijd, en doe er bijvoorbeeld een zak snoepjes bij. altijd lekker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
koop voor 5 euro krasloten en pak dit leuk in samen met een briefje erbij:
ik hoop dat deze loten jou dichter bij je wens zullen brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind €5,00 ook niet zo veel eerlijk gezegd, maar voor jou is het natuurlijk een hele hoop en als hij je een beetje kent begrijpt hij het zeker. Maak er kleingeld van en verpak het dan als geldboom oid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop een kaart die een scheet laat ofzo :)
En dan 5 euro erin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat je buurjongen 24 is mag niet uitmaken, het gaat erom wat jij kan missen. Als hij volwassen is zal hij begrijpen dat 5 Euro voor jou best veel is. Mijn buurman is 83 en die moet het met een kaartje doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wij geven altijd 5,- tot 10,-
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie het kleine niet eert...

Het maakt niet uit wat je geeft, het gebaar alleen is al lief genoeg! Als hij daar geen begrip voor heeft of niet dankbaar aan is, dan zegt dat meer over hem dan over jou!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou never nooit kijken naar wat hij mij heeft gegeven. Geef hem wat je zou willen.

Mijn broer vergeet mij ook altijd, of geeft weinig. Dat veranderd niets aan het feit dat ik hem wel jaarlijks een leuk bedrag of cadeau geef (+/- 100 euro)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpel, wat je kunt missen, wat je zelf reëel vindt en welk gevoel je er zelf bij hebt. De leeftijd veranderd daaraan niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij kan missen dat geef je en in dit geval is dat 7,50.

Een jongeman van 24 jaar die oud genoeg is om te begrijpen dat het niet om de hoeveelheid gaat maar om het gebaar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien 5 euro? Ik weet het niet. Vind je hem aardig, ben je blut... Dat moet boven water komen. die detailes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing