Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt er gekort op de Wajong uitkering als je een eigen onderneming begint?

Ik wil een eigen pc service bedrijf starten en 2 uur per week gaan werken omdat ik niet langer volhoud misschien in de toekomst! Nu vroeg ik me af hoe veel ik wordt gekort op mn uitkering? En hoe wordt dat berekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
964

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bron
http://www.uwv.nl/owajong/werken/eigen-bedrijf-beginnen/index.aspx

Kan ik een eigen bedrijf beginnen?
Wilt u zelf uw werk en tijd indelen? Dan is een eigen bedrijf misschien iets voor u. Een bedrijf beginnen kost veel inspanning en geld. Wij helpen u daarbij.

Wij helpen bijvoorbeeld met uw inkomen. Vaak is het moeilijk in te schatten hoeveel u met uw bedrijf verdient. Wij maken daarom samen met u een schatting van uw inkomsten en verlagen tijdelijk uw uitkering. Bent u begonnen en zijn uw inkomsten te laag geschat? Bel ons dan. Misschien krijgt u een aanvulling.

Hoe gaat het na 6 maanden?
Een half jaar na de start van uw bedrijf bekijken wij hoe het gaat en hoeveel u verdient. Er zijn dan 3 mogelijkheden:

U kunt met uw bedrijf voor uw eigen inkomen zorgen. U heeft minder of geenuitkering meer nodig.
Uw bedrijf heeft succes, maar uw inkomen is nog onzeker of sterk wisselend. Als het nodig is, passen wij uw uitkering aan. Als u ziek wordt, krijgt u uw oude uitkering opnieuw.
Een eigen bedrijf blijkt niet haalbaar. U stopt met uw bedrijf. U krijgt uw oude uitkering weer.
Meer weten?
Kijk voor meer informatie over een eigen bedrijf bij Een eigen bedrijf starten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door het periodiek inleveren van een formulier met uw andere inkomsten zal men uw uitkering op basis daarvan indien nodig herberekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding