Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe controleer je de uren op je loonstrook?

Ik werk 38 uur per week, 7,6 per dag. Moet ook 7,6 verantwoorden. Als ik bijvoorbeeld 3 uur verlof heb, gaat het van die dag af. Wordt dus per dag afgerekend. Maar als ik een willekeurige loonstrook pak, waarbij ik 20 dagen gewerkt heb 2 verlof 5,02, lijkt mij dat de rekensom is 22x7,6 + 5,02 = 172,22 maar op loonstrook staat 171,70, dan is dit nog klein verschil, ik heb verschillen tot wel 9 uur. Ik kom ook wel eens te laat op eerste project maar dat zou dan min uren zijn maar die heb ik niet. Wat doe ik fout. En hoe controleer/ reken ik het dan wel uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is nooit exact 22 dagen. Een maand heeft de ene keer meer dagen dan de andere keer. Daar komt het totaal aantal uren verschil uit voort.
Als je het over een jaar of een kwartaal bekijkt moet het wel weer kloppen.

De maan begint bijna nooit precies op maandag. Dus zijn het aantal werkbare dagen per maand verschillend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image