Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe betaal ik de boete van een gehuurde bus?

Een aantal maanden geleden heb ik een busje gehuurd bij verhuurbedrijf X op mijn naam. Later bleek dat de chauffeur (een vriend van mij) een aantal kilometer te hard had gereden. Geen probleem was een kleine boete. Echter nou heeft het verhuurbedrijf de beschikking naar mij toe gestuurd incl. de aangehechte acceptgiro.

Op deze acceptgiro staat de naam plus het adres van het verhuurbedrijf. Is het normaal dat ik dan mijn rekeningnummer en handtekening plaats op deze acceptgiro? Daarnaast is de acceptgiro, door mijn toedoen, nogal gekreukeld. Kan deze nog verwerkt worden?

Excuses voor het stellen van 2 vragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je stuurt gewoon de acceptgiro op of je betaalt hem met internetbankieren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het verhuurbedrijf in beroep gaan bij het CJIB. De kantonrechter zal uiteindelijk de boete omzetten naar de huurder van de bus ten tijde van het uitreiken van de boete.

Het is een lange, vooral administratieve klus, vandaar dat het verhuurbedrijf eerst de boete zo bij jullie probeert te incasseren. Ik zou deze boete rechtstreeks aan het CJIB betalen of niet betalen en het verhuurbedrijf vragen om in beroep te gaan om via de officiële weg de boete aan te laten passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:) Danku

Andere antwoorden (1)

Ik zou het gewoon via overmaken doen of internetbankieren! Ik betaal al jaren niet meer met een acceptgiro.

Gewoon de gegevens overnemen en het betalingskenmerk (de lange rij nummers links onderaan) bij het overschrijven invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ronron!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan komt het ook goed met de NAW gegevens van het verhuurbedrijf op de acceptgiro? want ik vond het persoonlijk wat vreemd om mijn bankrekeningnummer met handtekening te moeten plaatsen op een acceptgiro met met de NAW van het bedrijf. :s
Computoon
11 jaar geleden
Het zal het CJIB een worst zijn wie er betaalt. Als jij niet betaalt, ontvangt het verhuurbedrijf op een gegeven moment de aanmaning van het CJIB omdat het busje op haar naam staat. Het verhuurbedrijf had natuurlijk ook zelf de boete kunnen betalen en jou een rekening kunnen sturen met als bewijs daarachter een kopie van de boete. Maar dat is weer extra werk. Als jij jouw rekeningnummer invult en jouw handtekening zet is er niets aan de hand. Als een leasemaatschappi bijv.j nog papieren bekeuringen ontvangt, worden die veelal ook onbetaald doorgestuurd naar de berijder van de auto. Die bekeuringen staan ook op naam van de leasemaatschappij. Alleen bij aanmaningen betaalt de leasemaatschappij dan zelf (om verdere kosten te vermijden) en brengt de totale boetekosten, verhoogd met administratiekosten van de leasemaatschappij zelf, aan de 'inhuurder' van de leaseauto in rekening. Die ze vervolgens meestal doorbelast aan de berijder.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image