Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een fonds dat ik kan aanschrijven voor een particuliere schuld?

Ik heb een aantal flinke schulden, nu zou ik graag willen dat er een schuld door een fonds word afgelost

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb schulden gemaakt door roodstaan, postorderbedrijf en een persoonlijke lening

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb je die schulden voor gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat wil iedereen wel
bamibal
11 jaar geleden
Dat zou mooi zijn! Ik zoek een fonds dat mijn hele hypotheek aflost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat heb je nu geleerd???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
davedave: ik kan je adviseren éérst eens naar de gemeente te stappen. Die kunnen uitzoeken of een schuldtraject zin heeft - vermoedelijk zou dat dan 3 jaar 'in beheer' betekenen: al je inkomen (salaris, eventuele toeslagen, uitkering) gaat naar de lokale Kredietbank of een budgetbeheerder, die betaalt je vaste lasten, houdt een bedrag in voor aflossing, en jij krijgt de rest om die maand van te leven. Niet fijn, maar: na 3 jaar ben je wel van je schulden af en heb je een schone lei.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Naar mijn idee zijn er geen fondsen die jouw schulden betalen ,wat je wel kan doen om het hoofd boven water te houden is naar de schuldhulpverlening gaan,een WSNP traject starten en 3 jaar zoveel mogelijk afbetalen en dan met een schone lei beginnen,ook kun je naar de gemeentelijke kredietbank voor een lening die vrijwel rentevrij is en die al jouw leningen hier in op neemt zodat het overzichtelijker is,je kunt ook naar maatschappelijk werk en daar zoeken naar een oplossing,laat het in elk geval niet uitzichtloos groeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijn er wel, maar soms werken ze alleen regionaal, vaak moet een aanvraag gedaan worden door een instantie, vaak gaat het alleen om een beperkte gift, en je zult aan heel veel eisen moeten voldoen - vaak ook bijvoorbeeld afgewezen zijn door reguliere schuldhulpverlening. Als gemeentelijke schuldhulpverlening je niet kan/wil helpen, is er meestal iets aan de hand waardoor de kans op een gift van een fonds ook minimaal wordt.
Je zult ook openheid van zalen moeten geven, net zoals bij een verzoek tot schuldhulpverlening bij een gemeente.
Schulden maak je zelf, en de betaling ervan krijg je niet zomaar cadeau. Beschouw dit dus NIET als een makkelijke uitweg.

http://www.hazewinkelfonds.nl/
https://www.fondsdbl.nl/Article/6

In een openbare bibliotheek kun je de Pyttersen's Almanak raadplegen en zoeken naar meer mogelijke fondsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of ga eens langs bij het OCMW, daar hebben ze ook vaak schuldbemiddelaars, die je hierbij kunnen hulpen. Groetjes,
TIna

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding