Klopt het dat als je een appartement koopt waarbij je maandelijks voorschot g/w/l hebt, je dan wat dat betreft niets meer hoeft te regelen?
Of moet dat nog wel?
Ik wil een plaatje hoe dat zit, ik snap het niet zo goed, ook niet na het lezen van de andere gestelde vragen.
Schoonmaak trappenhuizen
Onderhoud lift (niet dat ze dat doen)
Schilderen
Stookkosten. In Februari krijg ik van de VVE een eind afrekening voor de verwarming. Als je weinig stookt krijg je soms geld terug. Stook je veel moet je bijbetalen. Dat bedrag moet dan voor mei in 1 keer betaald worden. Soms vraagt de VVE ook een eenmalige extra bijdrage, als er bijvoorbeeld niet genoeg in de kas zit om de hele flat te schilderen. Dan moet iedere bewoner een extra percentage betalen naar grote van de woning. Ik heb een 1 kamer appartement, dus ik betaal minder dan mijn buren met 5 kamers. Bij ons zit ook het water bij de servicekosten in. Dat is een vast bedrag, en ik hoef nooit bij te betalen daarvoor. Dan gas en licht. Ik heb geen gas, dus daar betaal ik niet voor. Maar je moet dat wel zelf regelen. Dat zit niet bij de VVE in, en daar ben ik blij om. Ik heb dus alleen licht, dat kost me €90,- per maand, maar ik krijg wel elk jaar geld terug omdat ik minder verbruik dan dat ik betaal. Daar kies ik bewust voor. Die €90 per maand kan ik missen. Maar als ik moet bijbetalen aan het eind van het jaar moet dat in 1 keer, en dat zou dan €300,- kunnen zijn die ik dan misschien niet heb. De stookkosten bij mij zijn aanzienlijk, en ik ben er ook echt niet blij mee. De flat is slecht geïsoleerd, dus het is altijd een ijskast. Ik heb 1 klein kacheltje aan staan, de rest durf ik vanwege de kosten niet aan te doen. En ik moet ELK jaar heel veel geld bij betalen. tussen de €900 en de €1500. In mijn keuken komt de koude wind zo tussen het raam door (enkel glas ook nog eens) Het is ongeveer 10 graden in de hal en de keuken. Ik wil graag een eigen ketel en de blokverwarming eruit. Dat zou me vermoedelijk veel geld schelen. Maar de verbouwing die er bij komt kijken schrikt me af, daarom doe ik het niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.