Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke richting in het middelbaar onderwijs moet men volgen om advocaat te worden?

Hallo

Ik zit momenteel in wetenschappen-wiskunde in het 3 de middelbaar. Ik voel me goed in deze richting en mijn resultaten bevestigen dit. Ik wil heel graag advocaat worden later, maar ik vraag me af welke richting in het middelbaar onderwijs het meest voorbereidend is om later rechten te gaan studeren.

Mvg
WG1996

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

In principe maakt het voor als vooropleiding zijnde niets uit.
Het meeste voorbereidend is denk ik economie. Wat jouw richting precies inhoudt weet ik niet, maar wetenschappen en wiskunde lijken mij ook erg handig voor je vervolgopleidingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer om, naast wiskunde (a) en economie(1&2), ook vooral aan je taken te denken.
Veel vraagstukken vragen inzicht in de economie, maar aangezien de economie steeds meer grensoverschrijdend wordt, zijn talen onontbeerlijk.
Zeker als je in de praktijken van (internationale) overnames en mededingingsrecht terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is hbo rechten te volgen als je hierbij je bachelor haalt heb je een goede vooropleiding die goed aansluit op de universitaire studie.
ronron1212
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing