Snellere oplossing van klachten door grote bedrijven zoals KPN en Nuon?
Zolang je zelf niets verandert bij KPN gaat alles goed. Nnou ja, zolang zij het ook niet op hun heupen krijgen om dat uit zichzelf te doen dan.
Je bent echter aan de beurt als je een verhuizing wilt regelen, een ander telefoonnummer wilt, je ADSL lijn wilt laten resetten of uberhaupt iets wilt wijzigen. Rapen gaar, zeg maar. Stukgekookt zelfs!
Betaal niet 2 keer hetzelfde bedrag voor 2 termijnen op dezelfde dag aan de Nuon, want gegarandeerd: het systeem maakt er 1 kwijt en 5 jaar later wordt je volstrekt onterecht afgesloten. Excuus zul je niet krijgen, alleen uiterst arrogante en niet luisterende medewerkers van de administratie.
Gewoon luisteren en het oplossen is dus lastig. Dreigen helpt niet, advocaten nog minder en diegene die nog denken dat grote bedrijven wel wakker zullen worden van een aangetekende brief: slaap lekker en rust zacht.
Met een zoetgevooisde stem lukt het me meestal wel om iedereen in het begin aan het rennen te krijgen, maar vervolgens blijken dezelfde mensen toch te stom om zelf na te denken: "de computer zegt het, hè?". Stomme doos!
Hoe haal je de arrogantie uit dergelijke bedrijven? Hoe realiseer jij het snelste een oplossing?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.