Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een werkgever je zomaar inplannen op je vaste vrije dag?

Ik ben altijd de maandagen vrij. De andere 4 dagen werk ik de hele dag. Nu zag ik op het rooster dat ik maandag 24 december ingepland sta. Ik heb mijn leidinggevende nog niet gesproken hierover maar ik vraag me af of ze me zomaar kan inplannen, zonder overleg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Er zijn inderdaad verschillende beroepen, waar het toegestaan is om met de feestdagen van het normale rooster af te wijken. Doorgaans gebeurt dit wel in overleg. Het ligt er dus maar aan in welke sector jij werkzaam bent.
jc54
12 jaar geleden
Ik denk dat er wel een meedenken van jouw kant mag plaatsvinden. Vertel je leidinggevende dat je het jammer vindt dat ze zich vergist heeft, maar dat je de kinderen niet de dupe wilt laten zijn, dus dat je haar wilt helpen voor deze keer. En de volgende keer graag in overleg.

Mensen maken soms fouten. Maar een organisatie moet wel werkbaar blijven en dan is enige soepelheid, ook al ben je het niet ""verplicht"" wel heel aangenaam.
Praat erover, en maak een gebaar…. het zal je geen windeieren leggen: je hebt je leidinggevende op achterstand gezet. Zij zal een volgende keer ook voor jou inschikkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als maandag je vaste vrije dag is en deze is ook al enige tijd bekend in je rooster hoort je werkgever met jou te overleggen. Ik weet niet welke branche je werkt maar kijk een op www.fnv.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing