Wat kan je doen als je een goed idee hebt maar geen geld?

Ik heb een zeer goed idee. Zelfs mijn vader zegt dat ik dit stil moet houden. Dan moet het wel een goed idee zijn. Maar een europees octrooi kan tot 10000eur kosten, kan dat? En dit kan ik niet betalen. Ik heb alleen een idee wat voor een goed draaiend bedrijf kan zorgen (met een nieuw makkelijk te maken product). Maar wat kan ik doen? Investeerders kunnen zo mijn idee stelen toch? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want ik heb al zo weinig vertrouwen in mensen... Mijn familie kan me ook niet sponseren trouwens dus ik zit eigelijk vast. Dank u voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb deze vraag 2 dagen geleden al beantwoord! toen was in eens verdwenen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodokus52 mijn vraag was verwijderd omdat mijn vraagstelling niet klopte volgens de regels dus heb ik het moeten aanpassen. bedankt voor je raad maar bij familie kan ik ook niet lenen...hoewel dat een goeie oplossing zou zijn.

Antwoorden (6)

Hou je idee vast en binnenin jezelf.
Als er financieel betere tijden komen, dan kan je patent aanvragen en je idee alsnog lanceren.
Je hebt namlijk volkomen gelijk is mijn ervaring: anderen gaan er heel makkelijk mee aan de haal en jij hebt het nakijken.
Misschien zit je op dit moment vast, maar wat niet is kan nog komen!

Toegevoegd na 39 seconden:
*namlijk* is natuurlijk namelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt toch zo'n programma, het beste idee van nederland ? Misschien kun je daar aan meedoen als dat er nog is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn genoeg zakenlieden die geld hebben en willen investeren, eerst patent aanvragen dan kan niemand er van door met jouw idee.
je moet eerst bewijzen dat je idee goed is, daarna is het simpel, dan verkoop je maximaal 49% van het bedrijf en heb je kapitaal!

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kickstarter.com!!! Daar kun je geld verzamelen om je idee uit te kunnen voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de bank geld lenen tijdelijk om patent aan te vragen en daarna investeerders zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen proberen een notaris te vinden die dit wil vastleggen.