Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

WWb uitkering 2 maal op 1 adres?

Hallo,

Ik ben bezig met een WWb aanvragen maar mijn vriend heeft deze al . krijg ik hem nu toegewezen of word het dan afgewezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een bijstandsuitkering op een adres is niet mogelijk dus die krijg je niet.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
??
ronron1212
12 jaar geleden
wat bedoel je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik eigenlijk aan jou vragen.
Dat is een beetje afhankelijk in hoeverre de gemeente je gaat behandelen als gehuwden. En dat kan inderdaad als je samen met haar een gezamenlijk huishouding voert. In dat geval krijgt u een bijstandsuitkering voor gehuwden.

Sommige gemeente hebben mogelijkheid voor samenwonen op proef. Dat betekent dat u een periode mag samenwonen met behoud van uw uitkering. Voor meer informatie over deze mogelijkheid kunt u uw gemeente raadplegen.

Hieronder een kopie van een gedeelte van de bron:

Woont u samen met iemand, dan kan de gemeente u samen als gehuwd beschouwen. Als u als gehuwd beschouwd wordt, ontvangt u samen één bijstandsuitkering voor gehuwden. U kunt als gehuwd aangemerkt worden in de volgende situaties:

1 U bent gehuwd met iemand en u woont niet duurzaam gescheiden van uw echtgenoot.
2 U heeft een geregistreerd partnerschap en u woont niet duurzaam gescheiden van uw partner.
3 U bent ongehuwd en heeft een gezamenlijke huishouding met iemand. Die persoon is geen bloedverwant in de eerste graad of een bloedverwant in de tweede graad voor wie u zorgt of die voor u zorgt. Een bloedverwant in de eerste graad is uw ouder of kind. Een bloedverwant in de tweede graad is uw grootouder, kleinkind, broer of zus.

Gevolgen samenwonen

Als u samenwoont, kan de gemeente u als gehuwd beschouwen. Dat houdt in dat beide partners moeten voldoen aan de voorwaarden voor het recht op bijstand. Er kan sprake zijn van de volgende situaties:

1. Beide partners hebben recht op bijstand. U en degenen met wie u samenwoont hebben recht op een bijstandsuitkering voor gehuwden als u samen aan de voorwaarden voor een bijstandsuitkering voldoet. Zie verder “Hoogte en betaling”.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding